۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 84491835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین دانش‌آموزان ناحیه یک اراک آغاز شد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: توزیع یک‌ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و نوشت افزار بین دانش‌آموزان کم‌ بضاعت ناحیه یک این شهرستان در قالب پویش همکلاسی مهربان و شور عاطفه‌ها آغاز شد.

سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» روز یکشنبه در حاشیه برگزاری پویش همکلاسی مهربان و شور عاطفه‌ها افزود: این بسته‌ها به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با همت همت حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده یک و ۲، بسیج فرهنگیان و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان تهیه شده‌ است.

وی ادامه داد: هفت هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو در استان مرکزی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و توسط خیران به آنان کمک می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اعتماد مردم به این نهاد حمایتی در زمینه  احسان و اکرام و رسیدگی به ایتام رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.

«مجید مومنی» ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ عدد تبلت با آغاز شیوع ویروس کرونا از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی  بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده و در سال تحصیلی جدید نیز ۳۸۵ عدد تبلت از سوی این اداره کل در اختیار دانش‌آموزان دبیرستانی قرار گرفته‌ است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با یادآوری آغاز رزمایش مواسات و همدلی از ابتدای ماه محرم امسال افزود: چهار هزار و ۲۰۰ بسیجی در استان  و این همایش حضور داشته و ۵۸۰ هزار وعده غذای گرم تاکنون در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده‌است.

مومنی گفت: این وعده‌های غذایی در ۱۵۲ آشپزخانه استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار بسته معیشتی نیز به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده‌ است.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در این نشست گفت: ۳۰۴ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی وجود دارد که امید می‌رود با ایجاد این مراکز در تمامی مناطق  استان  کاهش محرومیت محقق شود.

«حمزه علی کوهساری» افزود: ایجاد مرکز نیکوکاری شهید فهمیده شهرستان اراک اقدامی مناسب برای رفع محرومیت در این شهرستان است.

وی ادامه داد:  با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات مناسبی در راستای تهیه تبلت و تلفن همراه برای جلوگیری از بازگشت به تحصیل دانش آموزان اتفاق افتاده‌ است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز در این نشست گفت: ۶۰ هزار دانش آموز و ۲ هزار نفر معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان به تحصیل و آموزش اشتغال دارند.

«محمود اللهیاری» افزود: با ایجاد مرکز نیکوکاری شهید فهمیده بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ایجاد شده و ۳۸۵ عدد تلفن همراه توسط این مرکز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده‌ است.

وی ادامه داد: این مرکز از سه سال گذشته در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ایجاد و با ایجاد این مرکز همکاری مناسبی بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و سپاه ناحیه این شهرستان ایجاد شده‌ است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha