۲ هزار و ۳۱۸ بازرسی کار در استان مرکزی انجام شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۳۱۸ بازرسی ادواری در ۶ ماه نخست امسال از واحدها و کارگاه‌های مختلف این استان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، جمشید امیدی روز یکشنبه در نشست مانور ایمنی و بهداشت کار به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی در اراک، افزود: بازرسان کار این اداره‌ فراتر از وظایف قانونی خود تلاش دارند که این مهم جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: بازرسان باید همدلی و همفکری با کارفرمایان داشته باشند و همه تلاش خود را در راستای متقاعد کردن موارد ایمنی به کار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بازرسان کار باید در حوادث احتمالی به عنوان نخستین افراد در صحنه حاضر شوند و در تشکیل پرونده‌هایی که در هیات‌های حل اختلاف ایجاد می‌شود، کمک دهند.

رئیس بازرسی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۲ سال است که وزارتخانه در روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی، بازرسی‌ها را به صورت سراسری از کارگاه‌های مشمول کار در راستای افزایش ایمنی و رفع نقص موارد برگزار می‌شود.

داور خدادادی افزود: بازرسی از کارگاه‌ها در استان‌های کشور به سه گروه تقسیم شده که استان مرکزی جزو ۱۰ استان در زمینه بازرسی از کارگاه‌های معدنی است.

وی بیان کرد: تعداد معادن در اراک محدود است اما از ابتدای امسال تاکنون چندین بازرسی از آنها انجام شده اما تعداد معادن شازند زیاد است و در این شهرستان بازرس مقیم وجود ندارد و امسال بازرسی از آنها صورت نگرفته است.

رئیس بازرسی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: مقرر شده در این راستا از ظرفیت‌های مرکز برای بازرسی از معادن شهرستان شازند بهره‌گیری شود.

خدادادی گفت: ۲ هزار و ۳۱۸ بازرسی ادواری از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته که ۲۷۵ مورد از آن مربوط به کارگاه‌های پرخطر از جمله معادن، صنایع چوب، لاستیک، صنایع شیمیایی و ساختمان انجام شده است.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha