۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84492087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مرتعداری در ۶ هزار و ۶۰۶ هکتار از مراتع شیروان تهیه شد

بجنورد-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: نیمه نخست امسال طرح مرتعداری در سطح ۶ هزار و ۶۰۶ هکتار از مراتع دره بردر، دره صندوق و شوی این شهرستان خراسان شمالی تهیه شد.

مصطفی سیامکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ممیزی مرتع در سطح ۱۲ هزار هکتار از مناطق سرخ زو، علی خان قلعه، دره علم، یان چشمه گلیل و سولدی و احاله مدیریت طرح های مرتعداری در سطح ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از مراتع قلهک، حصار قوشخانه، امیرانلو، قپز، نظرمحمد و شناقی سفلی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت، مدیریت و کنترل پروانه بهره برداری در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان انجام شد که دام مجاز شهرستان ۱۵۰ هزار واحد دامی است و تعداد دامداران ذینفع ۶ هزار نفر است.

سیامکی اضافه کرد: در راستای مدیریت چرا، از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۵ فقره اخطاریه پایان مهلت پرداخت عوارض تمدید چرای دام به مشمولین تحویل داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار هکتار از مراتع این شهرستان معادل  ۹۸ درصد ممیزی شده است که ۱۴۵هزار واحد دامی مجاز و پنج هزار و ۶۳۰ بهره بردار  شناسایی شده است.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
۴۷۵ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در شهرستان شیروان نگهداری می شود.

این شهرستان یکی از قطب های دامپروری استان محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha