۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84492714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵۹‌ درصد گلستانی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

گرگان - ایرنا - مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به تزریق یک میلیون و ۲۶۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان گفت که تاکنون ۵۹ درصد جمعیت واجد شرایط گلستان برابر این ویروس واکسینه شدند.

علی باقری شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون ۸۵۲ هزار و ۵۳۶ نفر در استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و برای نوبت دوم هم به ۴۱۳ هزار و ۱۸۲ گلستانی واکسن کرونا تزریق شد.

با توجه به کاهش سن گروه‌های تزریق واکسن در کشور، جمعیت هدف گلستان از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر به یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفر افزایش یافت.

باقری گفت  افراد ۱۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۸۸و قبل از آن) می‌توانند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir زمان و محل تزریق واکسن کرونای خود را انتخاب کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم گفت: امروز ۲۵۰ نفر به علت مبتلا شدن به کرونا در مراکز درمانی استان بستری بودند که  ۱۹ نفر به علت وخامت حال به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به معنای عادی‌انگاری و ساده‌پنداری نیست و مردم باید همچنان نکات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن و شستشوی دست‌ها را رعایت کنند و ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در هرگونه تجمع خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: استفاده از واکسن حتی در ۲ نوبت به معنای مبتلا نشدن به این ویروس و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نیست، بلکه واکسن زدن خطر ابتلا به ویروس و مرگ و میر ناشی از مبتلا شدن به کرونا را به شدت کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha