۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84493053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادف‌های فوتی مهاباد ۴۰ درصد کاهش یافت

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
کد خبر: 84493053
تصادف‌های فوتی مهاباد ۴۰ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال آمار فوتی‌های ناشی از تصادف های درون شهر با همکاری شهروندان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حاتم ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان طی نیمه نخست سال جاری تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تصادفات جرحی نیز ۶ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه کاهشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مهاباد با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفات در خیابان‌های حاشیه این شهر اتفاق افتاده است اظهار داشت: در این خصوص نیازمند ارتقای زیرساخت‌ها و حساسیت بیشتر رانندگان برای رعایت قوانین رانندگی به ویژه در این مناطق هستیم.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: در چند ماه گذشته شاهد ایجاد حساسیت بیشتری از سوی شهروندان در زمینه رعایت قوانین هستیم و امیدواریم این امر همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: اگرچه دستگاه‌های متولی در شهرستان برای ارتقای زیرساخت‌ها و حل مشکلات ترافیکی شهر مهاباد ایفای نقش می‌کنند ولی مشارکت شهروندان یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات است.

وی وجود جرثقیل حمل خودروها برای این شهر را ضروری دانست و گفت: حمل خودروهای نمایشگاه ها و همچنین خودروهایی که به صورت دوبل و غیرمجاز در سطح شهر توقف می‌کنند به پارکینگ ها می تواند عامل بازدارنده‌ ای برای جلوگیری از تخلف ها باشد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و از شهرهای گردشگرپذیر این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha