دفتر مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ در چهارمحال و بختیاری فعال شد

شهرکرد -ایرنا- رییس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از راه‌اندازی و فعال شدن دفتر مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ به عنوان استان هماهنگ‌کننده این طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ خبر داد.

فرزاد رضازاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح این دفتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دفتر به منظور هماهنگی برای اجرای طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری در حوضه کارون بزرگ و بهره‌برداری  از پتانسیل‌های موجود در راستای افزایش بهره‌وری در تامین منابع برای این حوضه آبخیز دایر شده است.

وی اظهار داشت: این دفتر با هدف ایجاد هماهنگی برای تامین اعتبارات استانی، ایجاد همکاری بین استانداران استان‌های این حوضه و همسو کردن نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز و اعمال مدیریت جامع حوضه آبخیر کارون بزرگ فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان بر اساس تصمیم مدیران سازمان جنگلها،  مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان هماهنگ‌کننده مدیریت جامع حوضه کارون بزرگ انتخاب شده است، گفت: برنامه مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ در راستای حفاظت خاک، کنترل سیل، مدیریت منابع آب، پوشش گیاهی و جنگل‌های زاگرس از بالادست تا پایین دست حوضه آبخیز اجرا خواهد شد.

رضازاده افزود:سطح حوضه آبخیز کارون بزرگ ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و در استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha