رویداد بین‌المللی چوب فرصت طلایی برای شناسایی هنرمندان کرمانشاهی است

کرمانشاه - ایرنا- نماینده سازمان جهانی چوب در ایران با اشاره به برگزاری دومین رویداد بین المللی منطقه ای "چوب" در ایران از تاریخ نوزدهم تا بیست دوم مهرماه امسال در کرمانشاه گفت: برگزاری این رویداد مهم فرصت طلایی برای نمایش هنر هنرمندان کرمانشاهی در زمینه چوب به جهانیان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا باوندپور» روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی چوب در مجموعه تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار شد، افزود: با توجه معضلات متعدد اقلیمی که امسال در کره زمین رخ داد  شعار و تم سازمان جهانی "چوب" محافظت از محیط زیست است به همین خاطر سوژه ایران در این رویداد بین المللی که بسیار مورد تحسین و توجه سازمان جهانی چوب قرار گرفت ساخت "یک کره زمین با درختی که روی آن که ماسک زده است».

او توضیح داد: کره زمین محیطی که همه ما در آن  زندگی می کنیم و درخت نماد حیات ماست که هوا و اکسیژن زیست ما را تولید می کند و "ماسک" با توجه به شیوع بحران کرونا به خطر افتادن زندگی همه انسان ها نماد حفظ سلامت به ذهن ها متبادر می کند و این یعنی اگر به سلامت محیط زیست توجه کنیم سلامت می مانیم و اگر بی توجهی کنیم سلامت او که سلامت خود ماست به خطر می افتد.

باوندپور افزود: به منظور حمایت از محیط زیست هنرمندان آثار خود را با چوب و ماده دی اکسید کربن در ابعاد ۶۰ در ۱۲۰ سانتی متر ضخامت و ارتفاع سه بعدی خواهند ساخت.

حضور ۳۰ چهره برجسته در رویداد امسال

این مدرس جهانی چوب بیان داشت: در رویداد بین المللی منطقه ای چوب امسال نیز مانند سال گذشته امکان دعوت از هنرمندان این صنعت از استان های دیگر و خارج از کشور نبود به همین دلیل با حضور ۳۰ هنرمند برجسته استان برگزار می شود و آثار آنها با مستندسازی به سازمان جهانی چوب ارسال خواهد شد.

باوند پور ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با رفع کرونا، این فرصت برای دیگر هنرمندان فراهم شود تا در سطح کشور این رویداد برگزار شود تا بهترین هنرمندان چوب را به مسابقات جهانی که هر سال با پشتیبانی بالای سازمان جهانی چوب برگزار می شود، اعزام کنیم.

نماینده سازمان جهانی چوب در ایران در بخش دیگر از سخنان خود برگزاری اینچنین رویدادها را بهترین فرصت برای معرفی هنرمندان گمنام دانست و بیان داشت: با معرفی هنر چوب هنرمندان استان تبادل نظر و دانش و تجربه ای که صورت می گیرد مطمئنا باعث رشد و توسعه این رشته در کشور و استان می شود و در نتیجه زمینه سازی کار و فعالیت و اشتغال هم به طبع آن می آید.

در ادامه باوندپور که خود یکی از چهره ماندگار کشور و کارآفرین نمونه کشور در سال ۹۰ است از مسئووالان خواست از هنرهای صنایع دستی حمایت جدی و واقعی تر کنند زیرا در این رشته ها هم شغل فزاینده، هم صادرات و ارز و هم زیبایی و حسن شهرت نهفته است.

رویداد چوب ۱۹ مهرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری دومین رویداد «چوب» از ۱۹ تا ۲۲ مهرماه امسال با شرکت ۳۰ هنرمند در مجموعه تاریخی تاق بستان کرمانشاه خبر داد.

سال گذشته اولین رویداد بین المللی چوب در استان کرمانشاه برگزار شد.

در حال حاضر ۶۰ رشته مختلف صنایع دستی با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر در استان کرمانشاه فعالیت می کنند؛ ۱۲۵ نفر از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه در سطح جهانی و ملی شناخته شده اند، ۲ تن از آنها نشان جهانی و ۲۳ نفر نیز نشان ملی دریافت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha