برنامه شاد چه میزان برای مخاطبانش رضایت‌بخش بوده است؟

تهران- ایرنا- همزمان با بازگشایی مدارس، نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد؛ بسیاری از پاسخگویان شرکت کننده در این افکارسنجی خواستار رفع مشکلات سیستم آموزشی آنلاین و تقویت آن برای برقراری ارتباط آسان‌تر دانش‌آموزان با آن در دوران کرونا شده‌اند.

پس از شیوع کووید ۱۹ و غیر حضوری شدن مدارس، نرم‌افزار شاد به عنوان بستر آموزشی کلاس های آنلاین توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد تا دانش آموزان و معلمان بتوانند در بستری امن و یکپارچه با هم در ارتباط باشند. این برنامه به دلیل ابتدای راه بودن، مشکلاتی را برای دانش آموزان و معلمان به دنبال داشت که به مرور زمان این مشکلات برطرف شد. بر این اساس، دفتر پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا در صدد برآمد تا نظرات مردم را در مورد «نرم‌افزار شاد» جویا شود؛ ایرنا در این راستا نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به این موضوع اختصاص داده و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۴ تا ۱۴ مهرماه سال جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و بیش از ۱۰ هزار نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند که تا چه میزان از برنامه شاد به عنوان بستر کلاس های آنلاین فرزندانشان رضایت دارند؟ ۴۵.۵ درصد پاسخگویان برای میزان رضایت خود گزینه «اصلاً» و ۱۹.۴ درصد گزینه «کم» را انتخاب کردند. ۱۸.۶ درصد نیز میزان رضایت خود از این برنامه را «تاحدی» و ۱۶.۵ درصد نیز «زیاد» اعلام کردند.

همچنین نتایج این بررسی نشان داد؛ ۴۴.۴ درصد پاسخگویان معتقدند این نرم افزار (شاد) «اصلاً» مشکلات آموزشی دانش آموزان را در دوران کرونا رفع نکرده است. ۲۶.۵ درصد بیان کردند نرم افزار شاد به میزان «کم» توانسته مشکلات آموزشی دانش آموزان را رفع کند. ۱۸.۱ درصد نیز این میزان را «تاحدی» و ۱۱ درصد «زیاد» اعلام کردند.  

در این نظرسنجی چهار سوال؛ ۱- در دوران تحصیل غیرحضوری و کلاس های آنلاین، فرزند شما از چه نرم افزاری برای حضور در کلاس ها بهره برده است؟ ۲- تا چه میزان از برنامه شاد به عنوان بستر کلاس های آنلاین فرزندانتان رضایت دارید؟ ۳- برنامه شاد تا چه اندازه توانسته است مشکلات آموزشی دانش آموزان را در دوران کرونا رفع کند؟ ۴- برای نصب یا استفاده از برنامه شاد تا چه اندازه با مشکل مواجه شده اید؟ مطرح شد.

در پاسخ به سوال: در دوران تحصیل غیرحضوری و کلاس های آنلاین، فرزند شما از چه نرم افزاری برای حضور در کلاس ها بهره برده است؟ نرم افزار «واتساپ» با ۳۹.۱درصد، «برنامه شاد» با ۳۶.۹ درصد و «سایر برنامه ها» با ۲۴ درصد توسط مخاطبان انتخاب شده است.

همچنین در پاسخ به سوال: برای نصب یا استفاده از برنامه شاد تا چه اندازه با مشکل مواجه شده اید؟ ۴۱.۸ درصد پاسخگویان گزینه «زیاد»، ۱۸.۴ درصد «تاحدی»، ۱۹.۷ درصد «کم» و ۲۰.۱ درصد گزینه «اصلاً» را انتخاب کرده اند.

 سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی، تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۴۹ نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضع بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور، وعده ها و شعارهای تبلیغاتی، مناظره های انتخاباتی، فرجام مناظره ها، مشارکت در انتخابات و  اولویت های رییس جمهوری منتخب، نحوه پرداخت یارانه در دولت آینده، بحران کم، روند واکسیناسیون کرونا ، تاثیرات قطع برق، حمایت از تولید داخلی، اولویت های دولت سیزدهم، چرخش های تحول آفرین دولت، روند واکسیناسیون، بازگشایی مدارس، آزادسازی واردات خودرو و برنامه شاد مطرح کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha