۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84496834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل اوقاف گلستان: وقف مشارکتی نیاز روز جامعه را برطرف می‌کند

گرگان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت : وقف مشارکتی در این استان به منظور رفع نیازهای روز جامعه در حوزه های مختلف به زودی عملیاتی خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در جمع نمازگزاران جمعه این هفته شهر گرگان افزود : اکنون در حوزه هایی از جمله ازدواج، دانش بنیان، ترویج فرهنگ قرآنی، درمانی، آموزشی و معیشتی، سرمایه گذاری در حوزه وقف در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: وقف مشارکتی یکی از ظرفیت های رفع نیازهای روز جامعه و شتاب در توسعه استان محسوب می شود که در دوران جدید اداره وقف و تمدن سازی نوین از آن به خوبی استفاده کرد.

وی وقف مشارکتی را اقدام نیک و خداپسندانه‌ای دانست و افزود: در این اقدام همه افراد جامعه با توان مالی متوسط رو به پایین می‌توانند در راستای محرومیت زدایی و تامین بخشی از نیازهای روز جامعه در آن سهیم باشند.

به گفته سلیمانی فرد، در گلستان پنج هزار موقوفه با ۷۱ رقبه و ۱۲۳ بقعه متبرکه وجود دارد که ۷۸ درصد از موقوفه های ثبت شده در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با ۱۲۷ عنوان برنامه از روز ۱۲ مهر به استقبال گرامی داشت دهه وقف رفته است.

استان گلستان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha