مسوولان اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف بیشتر سرمایه گذاری کنند

گرگان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان به مسوولان اوقاف در این استان توصیه کرد که برای ترویج فرهنگ وقف با هدف رفع نیازهای جامعه بیشتر سرمایه گذاری کنند.

 به گزارش ایرنا، آیت الله سید کاظم نور مفیدی دوشنبه شب در دیدار جمعی از مسوولان اوقاف استان با وی به مناسبت گرامی داشت دهه وقف، بیان کرد: فلسفه وقف این است که اموال برای 2 هدف ترویج و تبلیغ دین و احسان به مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سنت حسنه از دیدگاه اسلام فلسفه بسیار والایی دارد، ادامه داد: امروز ترویج این سنت حسنه می تواند به صورت مشارکتی بوده تا کمبودها با این روش سریعتر مرتفع شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان بر تشکیل هیات امنا برای وقف مشارکتی در استان تاکید و اضافه کرد: این طرح با توجه به الگوی مشارکت مردم در پشتیبانی در هشت سال دفاع مقدس را داریم، قابل اجرایی است.

وی تاکید کرد: ترویج وقف مشارکتی برای حل نیازهای روز جامعه شدنی بوده و راه برای مشارکت مردم در این صحنه فراهم شود.

به گفته وی در شرایط کنونی وقف متناسب با نیازهای روز جامعه می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات پیشرو را رفع کند.

وی توزیع بسته های معیشتی، ساخت مراکز درمانی، ایجاد خانه سالمندان، ترویج فرهنگ قرانی، ساخت مدرسه، مراکز آموزش عالی، ازدواج جوانان را از جمله نیازهای روز جامعه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در گزارشی از وقف و ظرفیت های آن در گره گشایی از مشکلات مردم استان ارایه داد.

گلستان واقع در شمال استان و متشکل از اقوام و مذاهب مختلف، پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه و بیش از ۷۰ هزار رقبه دارد که عمده آن با نیت عزاداری و اطعام دهی امام حسین (ع) است.

همچنین در نخستین روز از گرامی داشت دهه وقف در گلستان ، طرح توزیع هشت هزار بسته معیشتی و ارزش هر بسته پنج میلیون ریال آغاز شده و نمایشگاه طرح شمیم خدمت ( حمایت از کارافرینی و اشتغال ) در امامزاده عبدالله شهر گرگان آغاز به کار کرد.

امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ۱۲۷ عنوان برنامه برای گرامی داشت دهه وقف تدارک دیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha