۶۵ درصد واجدان شرایط بجستان واکسن کرونا دریافت کردند

گناباد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بجستان گفت: ۶۵ درصد از افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال در این شهرستان تاکنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

محمدرضا حجازی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت بالای ۱۸ سال بجستان ۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر است که تاکنون ۶۵ درصد آنان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، برای مقابله با کرونا واکسن تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون روزانه به طور متوسط هزار نفر در پایگاه واکسیناسیون کرونای بجستان و مناطق روستایی آن واکسینه می شوند.

معاون فرماندار بجستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای شتاب بخشی به روند واکسیناسیون کرونا از مردم مناطق شهری و روستایی خواست که با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند تا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به تدریج مصونیت جامعه نسبت به بیماری کووید ۱۹ افزایش یابد.

رییس شبکه  بهداشت و درمان بجستان هم گفت: ۷۳ درصد گروه بالای ۷۰ سال و ۵۳ درصد گروه ۵۰ تا ۷۰ ساله این شهرستان نیز هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دکتر علی قویدل گفت: با ورود مقادیر کافی واکسن به بجستان هم اکنون واکسیناسیون در شهرستان با سرعت خوبی در حال انجام است، ولی برخی تبلیغات واکسن‌هراسانه توسط برخی افراد در این منطقه، موجب کاهش اقبال به دریافت واکسن در روزهای گذشته شد و حال آنکه مردم نباید تحت تاثیر این القائات منفی قرار بگیرند.

وی با اشاره به کاهش تعداد بیماران بستری و سرپایی و موارد مراجعه‌ کننده برای تست کرونا طی چند روز گذشته در بجستان گفت: هر گونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و دریافت واکسن  موجب افزایش تبعات این بیماری می شود.

وی تصریح کرد: تنها راه ایمن شدن جامعه در برابر بیماری کووید ۱۹ علاوه بر واکسیناسیون همگانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و با نادیده گرفتن هر یک از این موارد، ورود دوباره به شرایط بحرانی دور از انتظار نیست.

دکتر قویدل اظهار داشت: با توجه به برخی جهش‌های جدید ویروس همه گیر کرونا با قدرت سرایت و واگیری بیشتر در بعضی کشورها بعید نیست که در آینده نزدیک این موارد وارد کشور ما نیز بشود لذا افزایش اهتمام عمومی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و زدن ماسک همواره باید به عنوان یک اصل  مهم مورد توجه همگان باشد.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع  است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha