ایجاد بازارچه مرزی از مطالبات مردم خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد بازارچه مرزی از مطالبات مردم است و این مهم در سطح ملی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز یکشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: این استان ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی،صنعت و گردشگری دارد که با جمع بندی درخواست ها و اعلام آن ها می توان گام به گام به سمت ایجاد کانالی برای ارتقا و افزایش مبادلات بین این استان و ترکمنستان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی بازارچه از مصوبات مهم شورای گفت و گوی خراسان شمالی است و مکاتبات زیادی در این زمینه در سطح ملی انجام شده و امیدواریم این خواسته به حق مردم خراسان شمالی در دولت سیزدهم پیگیری شود.

قنبری عنوان کرد: تولید ثروت و خدمات در این استان به نسبت سایر استانها کمتر است و نیاز است تا این بازارچه راه اندازی شود تا اقتصاد منطقه تا حدی رونق گیرد.

وی افزود: درصد بالایی از اقتصاد کشور دولتی است و هر چقدر به سمت اقتصاد بخش خصوصی پیش رویم و مردم در عرصه تولید و خدمات فعال باشند، رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

خراسان شمالی با ترکمنستان ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک بدون معبر باز دارد و از سال ۸۳ تلاش برای گشایش معبر مرزی پرسه شو در حال انجام است اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. جمعیت مرزنشینان استان خراسان شمالی ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.
میزان مبادلات تجاری این استان با ترکمنستان چهار درصد از مجموع مبادلات اقتصادی استان را تشکیل می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha