ثبت قراردادها در دفاتر رسمی موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

گرگان - ایرنا - رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گلستان گفت که ثبت اسناد، عقود و قراردادها در دفاتر اسناد رسمی برای جلوگیری از چالش و مشکلات احتمالی پیش‌رو ضروری بوده و موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیرحسین لیاقی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بی توجهی به این موضوع مهم علاوه بر ایجاد مشکل برای افراد، موجب افزایش پرونده ها در قوه قضاییه خواهد شد.

وی بیان کرد: اسنادی که از طریق دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود امکان خطا و اشتباه نداشته و به همین دلیل در کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی تاثیر چشمگیری دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گلستان گفت: سردفتران و دفتریاران با اطلاع کامل از انجام فقه و مبانی حقوقی ثبت سند، عقود، قراردادها، خرید، فروش، رهن، مصادره و بسیاری از اعمال حقوقی دیگر پاسخگوی گلستانی ها هستند.

لیاقی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ سردفتر اسناد رسمی در گلستان در حوزه ثبت اسناد مشغول فعالیت هستند و ۳۷ سردفتر نیز در آغاز سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کردند.

وی تصریح کرد: براساس ماده پنج قانون اسناد رسمی در شهرها برای حداقل هر ۱۵ هزار نفر و حداکثر ۲۰ هزار نفر با توجه به آمار و درآمد حاصل از حق ثبت معاملات یک دفترخانه و در شهرها و بخشهایی که جمعیت آنها کمتر از ۱۵ هزار نفر باشد یک دفترخانه دایر خواهد بود.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha