طرح تسهیل و رفع موانع صید در هرمزگان تهیه و تدوین می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای هم افزایی دستگاه قضایی و نهادهای اجرایی طرح تسهیل و رفع موانع صید برای حمایت از صیادان بومی به زودی تهیه وتدوین می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان علی صالحی  روز یکشنبه در نشستی مشترکی که با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و مسوولان حوزه شیلات استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تهیه و تدوین طرح کلی و جامعی در این خصوص اظهار داشت: با نظارت دستگاه قضایی و پیگیری استانداری هرمزگان و مشارکت نهادهای متولی از جمله شیلات، جهاد کشاورزی و اداره کل صمت، ظرف مدت ۱۵ روز علاوه بر انجام مطالعات لازم، طرح اولیه تسهیل و رفع موانع صید تنظیم شود و اجرای آن نیز به سرعت در دستور کار قرار گیرد
وی در ادامه این نشست با اشاره به تأثیر منفی صید صنعتی و غیر مجاز بر معیشت صیادان بومی به عنوان یکی از مهترین مشکلات استان اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان با هم‌افزایی تمامی نهادهای اجرایی در رفع دغدغه صیادان تمام تلاش خود را به کار بسته است و در این راه از همه ظرفیت های قانونی برای مرتفع شدن مشکلات آن‌ها استفاده خواهد کرد.
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: همه ما در قبال امرار معاش افرادی که ارتزاق آنها از طریق دریا و صیادی است مسئولیت داریم و لازم است با برنامه ریزی اصولی به سرعت برای حل این موضوع چاره اندیشی شود.
این مقام قضایی، آینده‌نگری برای حرکت به سمت صید مدرن، شناسایی صیادان حائز شرایط و اولویت بندی آنها در صدور مجوزهای قانونی بر اساس مدل تعالی را از مهم ترین ویژگی‌های این طرح برشمرد که باید مورد توجه دقیق کارشناسان امر قرار گیرد.
صالحی اضافه کرد: تأمین منابع لازم جهت تقویت دریا و زیستگاه های آبزیان یکی از موانع پیش رو است که می توان با مشارکت مردم و خلق منابع از محل صدور مجوز ها، این مشکل را تا حدودی برطرف نمود.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از طرح های صنعتی مانند پرورش ماهی در قفس و همچنین لزوم رهاسازی بچه ماهی ها در زیستگاه‌های دریایی ابراز داشت: در راستای حفاظت از منابع دریایی می توان با پیگیری از سوی وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت دیپلماسی، هماهنگی های لازم را با کشورهای حاشیه خلیج فارس جهت اجرای طرح ها و اقدامات مشترک و پیشگیرانه انجام داد.
رییس کل دادگستری هرمزگان، بازنگری در قانون و ایجاد بازدارندگی در برابر تخلفات در حوزه صید و صیادی را مهم ارزیابی کردو یادآور شد: برنامه ریزی برای تهیه طرح جامعی در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است و انتظار می‌رود با اجرای این طرح استفاده از ظرفیت صید در آبهای دور و آب‌های آزاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha