استقبال افراد زیر ۴۰ سال برای واکسیناسیون در مازندران کم است

ساری- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار این که استقبال افراد زیر ۴۰ سال برای واکسیناسیون در استان کم است ،گفت: کسانی که واکسن‌گریزی می کنند در آینده نزدیک با اجرای طرح کنترل هوشمند از دریافت خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

دکتر قاسم اویس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه استقبال افراد ۲۰ تا ۴۰ سال در استان مازندران از دریافت واکسن کرونا در استان به هیچ عنوان خوب نیست، گفت: احتمال موج ششم کرونا با بی‌توجهی به دریافت واکسن کرونا تقویت خواهد شد و برای رفع این چالش باید طرح های الزام آور دریافت واکسن در نظر گرفت.

وی  افزود: افرادی که واکسن‌گریزی کرده و اعتقادی به واکسیناسیون عمومی برای مدیریت مقابله با کرونا ندارند، طبق ضوابطی که در دست بررسی و تدوین است از دریافت خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک، کارت هوشمند دریافت واکسن کرونا، جزوی از مدارک شناسایی افراد که باید به همراه داشته باشند، می‌شود و به طور حتم دریافت خدمات بدون ارائه کارت هوشمند واکسن در اماکن عمومی امکانپذیر نیست.

اویس تصریح کرد: حتی مسافرت بین استانی و بین شهری مردم منوط به تزریق  و ارایه کارت هوشمند واکسن کرونا به ماموران پلیس راهور خواهد شد و در صورت دریافت نکردن واکسن کرونا از تردد خودروها در معابر برون شهری با همکاری پلیس راه جلوگیری می‌شود.

اویس اضافه کرد: براساس آخرین آمار تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دُز واکسن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق شد. ۷۹ درصد گروه هدف ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار نفری استان دُز اول و ۳۳ درصد هم دُز دوم واکسن را تاکنون دریافت کردند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهر ماه سال جاری، ۹۵ درصد جامعه هدف ۱۲ سال به بالا در استان مازندران دُز اول و تا ۱۵ آبان امسال هم ۸۵ درصد جامعه هدف هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۱ شهرستان مازندران را زیر پوشش دارد. بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان مازندران هم زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مستقل بابل است.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۹۶ بیمار جدید به ۳۵۴ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha