به گزارش ایرنا، جمال حسن زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پست با بیان اینکه این تعداد مرسوله شامل ۳۶ هزار فقره صادره و ۱۴۸ هزار فقره وارده است اظهار داشت: میانگین مرسولات صادره برای هر کیشوند حدود یک فقره و مرسولات وارده نیز کمتر از چهار فقره است.
وی اضافه کرد: میانگین مرسولات صادره در هر نقطه ای نشان گر توسعه یافتگی آن محل از نظر ارتباطات است که این شاخص برای هر شهروند در هر سال در جهان ۵۰، در ایران هشت و در کیش ۲ فقره است که این میانگین زیبنده جزیره نیست.
حسن زاده با بیان اینکه برخی مشکلات از جمله آسیب دیدگی بسته های پستی در مرسولات وارده در جزیره کیش مشاهده می شود افزود: هم اکنون با راه اندازی پست هوایی از ابتدای تیر ماه از مسیر تهران به صورت روزانه و از مسیر بندر عباس به صورت ۲ بار در هفته این مشکلات تا حدودی برطرف شده و علاوه بر آن مدت زمان دریافت بسته در جزیره به حداقل ۲۴ ساعت و حداقل ۷۲ ساعت رسیده است.
حسن زاده یادآور شد: در نتیجه این اقدام در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش ترافیک وارده داشتیم و علاوه بر آن با رایزنی های صورت گرفته خط مبادله نیز در خارج از جزیره اصلاح شده است.
وی افزود: در پست صادره نیز برخی مشکلات و چالش های مختلف از جمله فراهم نبودن امکان بسته های پستی (غیر از اسناد، نامه و پاکت پستی) پیش روی متقاضیان پست جزیره وجود دارد که در راستای رفع این موارد ۲ برنامه ها مهم ایجاد دفتر پست در گمرک بندرگاه، راه اندازی پیک ویژه دریافت پاکت پستی در دستور کار قرار گرفت.
رییس اداره پست کیش افزود: در این راستا از ابتدای مهر دفتر پستی در گمرک بندرگاه ایجاد شده و که با این اقدام، امکان ارسال بسته پستی توسط کیشوندان به اقصی نقاط کشور پس از ارزیابی گمرک فراهم شده است.
وی در خصوص راه اندازی پیک ویژه پستی نیز گفت: این خدمت در راستای سرعت بخشی به خدمات پستی و کاهش مراجعات متقاضیان به اداره پست در آینده نزدیک دایر می شود تا کیشوندان بتوانند با تماس تلفنی و فراخوان مامور پست به محل سکونت یا کار خود پاکت پستی را ارسال کنند.
حسن زاده یادآور شد: راه اندازی کافه تمبر و ایجاد واحد تجزیه و تفکیک مبادلات از دیگر برنامه هایی است که اداره پست کیش آن را برای توسعه و ارتقای کیفی خدمات خود دنبال می کند.
نظر شما