۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84501089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: مقاومت مردم در برابر تحریم‌ها همگان را بهت زده کرده است

زنجان - ایرنا - وزیر کشور گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها و فشارهای دشمن بی‌نظیر بوده و همگان را بهت زده کرده است که قابل تحلیل برای بیگانگان نیست.

احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران قبلی و جدید زنجان افزود: همه عالم یک بار دیگر به وضوح و با تمام تلاش ایستادند تا اگر در جبهه جنگ و جبهه امنیت علیه کشورمان ناموفق بودند و در جبهه سیاست خارجی شکست خوردند، در جبهه دیگری ملت ما را به زانو درآورند. 

وی با بیان اینکه امروز دلهای مشتاقان عالم به ما روی کرده است، یادآورشد: تصور دشمن این است که در جبهه اقتصاد ما را به زانو درآورد اما از پس همه تلاش های ناموفق آنها مردم تصمیم گرفتند به کسی رای بدهند و کسی را انتخاب کنند که حرفش این است که نیازی به غرب نداریم و خودمان با عنایت الهی و اراده های مستحکم راه خود را می پیماییم و این نقطه عطف مهم و حرکت ملت ما به سمت بالا است.

وحیدی با اشاره به اینکه در عصر ظهور قرار داریم و برای آن باید خود را آماده کنیم تصریح کرد: شهدا زمینه این ظهور را فراهم می کنند و در نظامی هستیم که تحت رهبری عظیم الشان حرکت و در فضایی تنفس می کنیم که امام زمانی است.

وزیر کشور اظهار داشت: تلاش زیادی صورت می گیرد که ملت ایران به چیز دیگری مشغول شوند و جنگ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه ای و اقتصادی و همه جنگها برای منحرف کردن ما از مسیر اصلی است اما ملت ما نشان داد که در مسیر خود مستکحم است و ظهور را با تمام وجود می طلبد و برای آن شهید می دهد.

وی با بیان اینکه جنگ نرم دشمن برای به ارسارت درآوردن و جنگ روانی علیه مردم کشورمان کارساز و موثر نبود و ترسی در دل ملت ما ایجاد نکرد، افزود: ملت تصمیم خود را گرفت و یک بار دیگر نشان داد که در تحقق ارزشهای عظیم این مکتب الهی مصمم است و این مسوولیتی بس سنگین برای همه به خصوص کسانی است که در جایگاه مسوولیت هستند.

وحیدی خاطرنشان کرد: ملت با همان شعارهای اصیل و با حفظ ارزشها و اراده های مستحکم به جنگ توطئه های گوناگون دشمنان از جمله توطئه اقتصادی می روند و در این جنگ پیروز می شوند و این پیام مردم انقلابی ایران به جهانیان است.

 وی تاکید کرد: ملت ما در این عرصه نیز باید به پیروزی برسد و این شاید یکی از قله های نهایی و به تعبیری یکی از گردنه های نهایی باشد که اگر از آن بگذریم در اوج قله قدرت قرار می گیریم و دشمن به کل از شکست ملت ایران ناامید می شود.

 وزیر کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم به اراده الهی و توجه معصومین و خواست ملت شهید پرور در جایگاه خدمتگزاری قرار گرفته است و حال باید نشان دهیم که ما می توانیم بر دشمن خبیث و ستمگر پیروز شویم و این ارده باید در تک تک جغرافیای این کشور مقدس تجلی یابد.

وحیدی با اشاره به افتخارات استان زنجان در حوزه های مختلف، گفت: این استان با لقب ارزشمند پایتخت شور و شعور حسینی باید محل و الگویی برای این پیروزی بر دشمن و آزادی و سرافرازی باشد.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین پتانسیل این استان، ظرفیت معنوی آن است، تاکید کرد: تغییرات مدیریتی در استان باید منشا تحول و جهش به سوی توسعه و رشد باشد و وجود منابع طبیعی و انسانی در زنجان نشانگر توانایی آن در تبدیل شدن به الگو در بسیاری از حوزه ها است.

وحیدی بابیان اینکه اقدامات بسیار بزرگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است که قابل مقایسه با قبل آن نیست، گفت: هم اکنون به رغم خواست دشمن و به کوری چشم بدخواهان نظام در نقطه جهش و پرش هستیم و باید دست در دست هم گامهای بلندی برای ساختن دولت اسلامی برداریم.

 وی با معرفی استاندار جدید زنجان افزود: محسن افشارچی انسانی فرهیخته، دانشمند، اهل علم و دانش است که با استفاده از ظرفیت های استان و ارتباط صمیمانه با مردم در جهت رشد و توسعه استان تلاش خواهد کرد تا به قله های درخشان پیروزی برسیم.

وزیر کشور همچنین در پایان این مراسم از خدمات فتح الله حقیقی، استاندار قبلی زنجان قدردانی کرد.

محسن افشارچی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان و دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و ریاست دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶)، فعالیت در ستادهای انتخاباتی‌آیت‌الله رئیسی و سعید جلیلی را در کارنامه کاری خود دارد.

محسن افشارچی، سومین استاندار بومی زنجان است و پیش از وی نیز جمشید انصاری (۱۳۹۲-۱۳۹۵) و سجاد کاظمی، به عنوان استاندار بومی زنجان، سکاندار هدایت این استان بودند.

استان زنجان با هشت شهرستان بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha