استاندار چهارمحال و بختیاری:تغییر نگرش در نحوه بودجه‌بندی ضروری است

شهرکرد - ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در نحوه بودجه‌بندی در کشور گفت: تخصیص اعتبارات استانی و ملی به گونه‌ای است که امکان توسعه و حل مشکلات را فراهم نمی‌کند و باید در این رویه بازنگری شود.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری‌ در سال ۱۴۰۰ که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: بنیان‌های فرهنگ اسلامی و مذهبی در کشور منجر به مدیریت هشت سال دفاع مقدس و شکل‌گیری مکتب‌های مختلف از سوی شهدا شد و حفظ‌ و اشاعه چنین فرهنگی نیازمند توجه بیش از پیش است.
وی حمایت از محرومین و مستضعفین‌ را مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی دانست‌ و یادآور شد: توزیع ۳۰ درصد اعتبارات توسط استانداران و تخصیص بقیه‌ اعتبارات به طرح‌های‌ ملی از طرف وزارت‌خانه‌ها امکان حل مشکلات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در استان‌ها با محدودیت مواجه‌ کرده است.

عباسی بر اجرای عدالت در بودجه‌بندی کشوری‌ تاکید کرد و گفت: این موضوع در مسائل مرتبط با فرهنگ نیز احساس‌ می‌شود و لازم است برای توسعه فرهنگی اهداف پایین‌دستی نیز در اولویت  قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق سخت‌گذر و کمتربرخوردار، قابل‌ مقایسه با دیگر مناطق نیست که موجب کاهش تمایل‌ سرمایه‌گذاران برای حضور در استان‌های کمتربرخوردار شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر یک از دولت‌های شکل گرفته در نظام جمهوری اسلامی با شعارهای مختلف فعالیت‌های خود را دنبال کردند، افزود: به مباحث زیرساختی فرهنگی در کشور به صورت جدی توجه نشده است در حالی که اگر این مقوله به درستی مدیریت شود دیگر مباحث در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نیز به سامان می‌رسد.

عباسی نگرانی از فضای مجازی را ناشی از ارائه‌ نشدن‌ آموزش‌ها و تربیت‌های صحیح در این حوزه دانست و بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور  میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.
در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha