۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84504392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره سوماسرا ۱۴۰۰ از هنرمندان گیلان برای شرکت دعوت کرد

رشت- ایرنا- جشنواره فرهنگی هنری سوماسرا ۱۴۰۰ از هنرمندان استان برای ارسال آثار در زمینه شعر، موسیقی، عکس، تئاتر و یادداشت و شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

دبیر عکس جشنواره سوماسرا ۱۴۰۰ روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  نمایشگاهی از توانمندی های منطقه محصولات و غذاهای محلی، صنایع دستی و شیرینی نیز در قالب این جشنواره برنامه ریزی شده است.

آذین سادات حسینی اظهار داشت: انتخاب جوان برتر و نشان برتر اصناف و فروشگاه ها به منظور ترغیب افراد و اصناف نیز بخش دیگری از این جشنواره فرهنگی را تشکیل می دهد.

جوایز بخش شعر و عکس و یادداشت : مقام اول  ۳، مقام دوم ۲ و مقام سوم یک میلیون تومان است.

جوایز بخش تئاتر خیابانی و موسیقی : مقام اول ۵، مقام دوم ۳ و مقام سوم یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

نحوه ارسال آثار شعر و یادداشت فایل word ، موسیقی فایل MP۳، عکس jpg و تئاتر DAT  است .

علاقمندان می توانند فایلها را به شماره تلفن ۰۹۹۹۹۹۳۴۲۴۰  و یا پست الکتریکی به نشانی SOUMA.FESTIVAL@GMAIL.COM   ارسال نمایند.

مهلت ارسال آثار تا اول آبان و اختتامیه جشنواره ۱۶ آبان است .

سوماسرا تلفظ گیلکی صومعه سرا (مرکز شهرستان صومعه‌سرا ) است. صومعه سرا در فاصلهٔ تقریبی بیست و سه کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از شهرهای توسعه یافته در غرب گیلان محسوب می‌شود، محصولات عمده این شهر برنج، چای، نیشکر، نخ ابریشم، توتون، توت فرنگی، زعفران، مرغ، چوب صنعتی صنوبر و قطعات الکترونیکی است.

معروفترین گمانه دربارهٔ نام صومعه سرا نام گذاری آن از روی نام عارف سده چهارم و پنجم عبدالله صومعه ای است. همچنین کهنترین نوشته‌ای که نام صومعه سرا درآمده است سده هفتم هجری و مجموعه رباعیات عارف آن سده سید شرف شاه بازمی‌گردد. همچنین سوما در گیلکی به معنی زاهد و پرهیزکار دارد و این شهر در تلفظ گیلکی سوماسرا  خوانده می‌شود.

از آثار تاریخی این شهرستان می‌توان به مناره گسکر روستای مناره بازار دهستان طاهرگوراب، آثار بجا ماندنی از پل خشتی در روستای پردسر، پل خشتی گازرودبار اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha