سازمان تبلیغات اسلامی آماده واگذاری تمامی مسئولیت‌های حوزه قرآنی است

شهرکرد - ایرنا - معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود برخی موازی کاری‌ها در بخش فرهنگ گفت: این سازمان آمادگی دارد تمامی مسئولیت‌های حوزه قرآنی را واگذار کند.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌ زمانی عصر جمعه در نشست پایانی سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای شهرکرد افزود: مشکلات ایجاد شده در شبکه قرآنی به دلیل وجود برخی تصمیمات موازی، باعث شده است تا سازمان تبلیغات اسلامی با وجود آنکه مجموعه دارالقرآن از پیشروترین دستگاه‌های فرهنگی در این مقوله و زیرمجموعه این سازمان است، برای واگذاری مسئولیت‌های حوزه قرآنی اعلام آمادگی کند.

وی درباره رفع دیگر موارد موازی در بخش فرهنگی کشور و آنچه به حوزه سازمان تبلیغات اسلامی مربوط است، تصریح کرد: در مباحثی که به قوانین بالادستی مربوط می‌شود، تلاش آن است که با تعامل و همکاری مجلس شورای اسلامی راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

عزت‌ زمانی به اهمیت طراحی ساختار فرهنگی در کشور و استان‌ها و فرمان مقام معظم رهبری در این مورد اشاره کرد: امید می‌رود اقدامات موثری در این مورد شکل بگیرد و بر همین اساس انتظار آن است که ائمه جماعات و نمایندگان ولی‌فقیه، نقش رهبری خود را در استان‌ها به درستی و به سبک و سیاق رهبر انقلاب ایفا کنند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظرات بسیاری در حوزه شبکه امامت مطرح است، یادآور شد: در حال حاضر این افتخار وجود دارد که مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی شناخته می‌شوند که لازم است این مساجد تقویت شوند و محور محله حول مسجد و امام محله تعریف شده و شکل بگیرد.

وی بر قرارگرفتن مسجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و به رسمیت شناخته شدن امام محله تاکید کرد و گفت: با همراهی مراکز فرهنگی و فرهنگسراها با مجموعه مسجد و امام محله می‌توان چندگانگی به وجود آمده در مدیریت فرهنگی محلات را به نوعی مدیریت کرد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این راستا آمادگی دارد، برای رشد و توانمندسازی ائمه جماعت با تمام توان اقدام کند.

عزت‌ زمانی به انجام مراحل تدوین سند ملی مسجد در سازمان تبلیغات اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: در صورتی که مسجد به معنای واقعی، مدیریت و سازمان‌دهی شود و محله نیز حول محور مسجد و امام محله شکل بگیرد می‌توان تمامی جریان‌ها و ظرفیت‌های مردمی را برای اصلاح امور و رفع مشکلات به کار گرفت.

وی در خصوص زیرساخت‌ها فرهنگی مورد نیاز در روستا اظهار امیدواری کرد با تصویب قوانین و حرکت در یک مسیر رو به جلو برای ایجاد خانه‌های عالم و اماکن فرهنگی در استان‌هایی که تعداد بسیاری روستای بالای خانوار دارند و همچنین در حاشیه شهرها اقدامات موثرتری انجام شود.

این مسوول سازمان تبلیغات اسلامی تعداد خانه‌های عالم موجود در کشور افزون بر چهار هزار باب اعلام کرد و گفت: باید این ظرفیت به شیوه‌ای مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

عزت‌ زمانی همچنین توجه به حوزه بانوان را یادآور شد و اظهار داشت: در مجموعه تبلیغات اسلامی نگاه متفاوتی به این بخش از ظرفیت بزرگ اجتماعی شکل گرفته است و تلاش می‌شود این ظرفیت به درستی در اختیار خود بانوان قرار گرفته و در راستای اعتلای جایگاه آنان به کار برده شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به سرمایه‌گذاری در راستای حمایت از هیات‌های مذهبی و ایجاد هماهنگی در شبکه هیات‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری این انتظار وجود دارد که فعالیت‌های منسجمی برای پشتیبانی، سازمان‌دهی و توانمندسازی هیات‌های مذهبی انجام شود.

به گزارش ایرنا، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به همراه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

این استان به‌ عنوان دومین استان کشور از شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهر تا روز جمعه  ۲۲ این ماه میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha