کارگاه منطقه‌ای تولید پوستر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون اجتماعی دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه منطقه‌ای تولید پوستر" رحما" با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته وحدت با شرکت استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته وحدت یادگار امام بزرگوارمان بوده که تا ۱۷ ربیع‌الاول ادامه دارد اظهارداشت: پیوند موضوع هفته وحدت به مقوله هنر یکی از راهکارهای درک این هفته بوده بنابراین یادآوری این مهم دارای اهمیت فراوان و کاربردی است.

رییس حوزه هنری سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب بارها حرکت تمدنی انقلاب اسلامی را تبیین کردند که همگرایی و وحدت اوج این حرکت بوده چرا که ایجاد وحدت اسلامی بدون ایجاد همگرایی امکان‌پذیر نیست.
مصطفی سیاسر افزود: یکی از فعالیت‌های فرهنگی در نهادهای متولی ایجاد همین همگرایی است تا از این طریق بتوانیم تصویری وحدت‌بخش از مذاهب اسلامی را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: کارگاه منطقه‌ای تولید پوستر به منظور نشان دادن جایگاه سیستان و بلوچستان در وحدت اقوام و مذاهب اجرا خواهد شد چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند «مساله این استان وحدت مذاهب اسلامی است».

رییس حوزه هنری سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: این کارگاه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و ۶۰ هنرمند از سراسر کشور در آن ثبت‌نام و ۳۰ نفر برای کارگاه پذیرش شدند و تا ۳۰ مهر به تولید اثر هنری گوناگون مرتبط با هفته وحدت خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: محور تولید آثار در کارگاه منطقه‌ای تولید پوستر "رحما" وحدت بوده که تمامی گرافیست‌ها شرکت‌کننده جوان و بازه سنی آنان ۱۸ تا ۳۰ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha