۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84508789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج در سقز کاهش و طلاق افزایش یافت

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84508789
ازدواج در سقز کاهش و طلاق افزایش یافت

سنندج - ایرنا - رییس اداره ثبت احوال سقز گفت: میزان ازدواج طی نیمه نخست امسال در این شهرستان 6 درصد کاهش و طلاق در این مدت هشت درصد افزایش یافته است.

جمال علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمارهای ثبت شده در مورد واقعه ازدواج  نشان دهنده کاهش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و امسال ۸۷۳ مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به واقعه طلاق اشاره و اضافه کرد: با ثبت ۲۹۳ مورد طلاق در سال جاری، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش هشت درصدی این واقعه هستیم.

رییس اداره ثبت احوال سقز گفت: واقعه ولادت در این شهرستان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال یک هزار و ۷۰۷ نفر ولادت به ثبت سیده که نام های محمد، آیهان و شاهان در بین پسران دارای بیشترین فراوانی و اسامی آنیا، آیلا و باران در بین دختران نیز دارای بیشترین فراوانی است.

وی به آمار وفات در این شهرستان اشاره کرد و افزود: همچنین در نیمه نخست امسال ۷۲۲ واقعه وفات ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درصد کاهش را نشان می دهد.علیزاده یادآور شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha