۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84519295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب منطقه‌ای خراسان شمالی ۹۰۲ مجوز در بخش آب های زیرزمینی صادر کرد

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: این شرکت در سال جاری ۹۰۲ مجوز در بخش آب های زیرزمینی با هدف مدیریت مصرف آن صادر کرد

مهندس وحید واسطه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب استان، در سال جاری، ۱۷ گروه گشت و نظارت منابع آب سطحی و زیرزمینی تشکیل شده و ۵۶ جلسه کمیسیون رسیدگی به پروانه ها برگزار شده است.

وی گفت: با نصب ۴۷ دستگاه جدید شمارشگر هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های صنعتی استان، تاکنون ۱۹۷ واحد صنعتی استان به این شمارشگرها تجهیز شده است.

واسطه اظهار داشت: شمارشگرهای هوشمند آب و برق با هدف مدیریت مصرف منابع آب زیرزمینی و مصرف بهینه این منابع، بر روی چاه های برقدار نصب می شود و از برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.
وی افزود: نصب این شمارشگرها بر روی چاه‌های آب برق دار اعم از کشاورزی و صنعتی از جمله وظایف قانونی بهره برداران مجاز منابع آب زیرزمینی بوده و برای تمدید پروانه بهره برداری در چاه‌های برق دار، الزامی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: در این مدت ۱۸ حلقه چاه غیر مجاز آب در این استان مسدود شد.

واسطه گفت: با انسداد این چاه ها، ۶۹ هزار متر مکعب آب زیرزمینی صرفه جویی و با متخلفان برخورد قانونی شده است.

وی همچنین از شناسایی ۸۵ دستگاه موتور تلمبه برداشت آب سطحی و جمع آوری ۶ دستگاه موتور تلمبه غیر مجاز خبر داد و افزود: در این بازه زمانی، ۷۹۳ اخطار در بخش مدیریت رودخانه ها به متصرفان و متخلفان این بخش ابلاغ شده و مراحل حقوقی آن در دست پیگیری است.

واسطه اظهار داشت:در هفت ماه گذشته از سال جاری ۶۳۰ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه های استان شناسایی شده است که بر اساس احکام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در مجموع ۱۲۲ هزار ۶۷۲  متر مربع از اراضی تصرف شده حریم و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد.

 استان خراسان شمالی ۱۱ دشت دارد که هشت دشت آن ممنوع و ممنوع بحرانی است و همچنین دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل مهم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha