۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84532636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های منابع آب خراسان شمالی در دستور کار پدافند غیرعامل قرار گرفت

بجنورد-ایرنا- سرپرست گروه مدیریت پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: طرح‌های در دست مطالعه و اجرای این شرکت الزامات پدافند غیرعامل و مصون سازی پروژه ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی این شرکت یاسر زاهدی گفت: مطالعات پدافند غیر عامل در برخی از سدهای مهم استان انجام شده و بر اساس اهداف و وظایف شرکت، ساز و کارهایی برای جلوگیری از وقوع خسارت در برابر سیلاب و بلایای طبیعی با هدف صیانت از جان و مال مردم، ایجاد شده است.

وی افزود: ساخت سدهای مخزنی در نقاط مختلف استان با هدف ذخیره آب و تامین نیازهای شرب، کشاورزی و جلوگیری از ورود خسارات به اراضی پایین دست سدها در مقابل سیلاب های مخرب فصلی، انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم و همچنین لایروبی و بازگشایی رودخانه ها در سطح استان، سطح بندی  ۲۷ طرح مدیریت منابع آب استان، برگزاری جلسات کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت، کارگروه سیل استان و همچنین کارگروه آب و انرژی به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها در زمان وقوع بحران از مهمترین این اقدامات است.

زاهدی اظهار داشت: تهیه سند سازگاری با کم آبی برای مقابله با پدیده خشکسالی و تغییر اقلیم، تامین آب شرب و بهداشت جوامع شهری و روستایی همچنین حفظ فعالیت های تولیدی و صنعتی استان، برگزاری مانور سیلاب در سدهای استان، اجرای پدافند سایبری در سطح شرکت، انجام اقدامات مبارزه با بیماری کرونا در سطح شرکت، اجرای طرح حفاظت هوشمند سدها،  خرید و راه اندازی دستگاه های مولد برق اضطراری، تشکیل گروه ویژه بازرسی از تاسیسات و منابع آبی و خرید بیسیم و تجهیزات مورد نیاز از دیگر اقدامات و سازوکارهای ایجاد شده است.

 استان خراسان شمالی ۱۱ دشت دارد که هشت دشت آن ممنوع و ممنوع بحرانی است و همچنین دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل مهم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha