۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84520962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور: فسادستیزی در تمامی ابعاد تاکید اصلی رئیس جمهوری است

رشت _ ایرنا _ وزیر کشور فساد ستیزی، مبارزه با بی عدالتی و حمایت از مستضعفان را اولویت اصلی مسئولان عنوان کرد و گفت: اهتمام رییس جمهوری هم همین است و بطور مستمر نسبت به مبارزه با فساد تاکید و تذکر دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استانداران جدید و پیشین استان گیلان در استانداری در رشت با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن و ایران قوی است، افزود: انقلاب اسلامی یک حقیقت جاودان است و این حقیقت در همه جا جاری و ساری می باشد.

وی آشکار بودن روحیه انقلابی در عملکرد و تفکر مسئولان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به معنای انقلاب کوبنده تری از قبل برای رسیدن به قله های پیشرفت است که باید همه در این مسیر حرکت کنند.

وزیر کشور همچنین بر الگوی ایرانی اسلامی تاکیدکرد و گفت: باید برش الگوی ایرانی اسلامی را در تمامی استان داشته باشیم و مشکلات باید در قالب این الگو در نظر گرفته و برنامه ریزی و حل شود.

وحیدی طهارت فکری، اخلاقی و عملی را عنصری اصلی برای مسئولیت پذیری دانست و افزود: تلاش دولت برای رفع مشکلات است و در انتخاب مسئولان هدفی جز حل دغدغه های مردم دنبال نمی شود. 

وزیر کشور: فسادستیزی در تمامی ابعاد تاکید اصلی رئیس جمهوری است

ظرفیت های گیلان بی نظیر است

وزیر کشور ظرفیت های گیلان را بی نظیر توصیف کرد و گفت: گیلان خطه ای که از علمای بزرگ از جمله آیت الله بهجت برخوردار بوده است که نام ایشان معنویت را به همراه دارد.

وحیدی افزود: اگر امروز کشور ما با تمام قدرت در مقابل جبهه استکبار بوده نباید افراد در این راه را فراموش کنیم که میرزا کوچک خان یکی از این افراد است.

وی با اشاره به هشت هزار شهید استان گیلان از جمله شهید املاکی گفت؛ لشکر قدس گیلان از پرکارترین لشکر دفاع مقدس بود.

تکلیف صادرات ۱۰ میلیارد دلار برای گیلان

وزیر کشور همچنین به ظرفیت های طبیعی و اقتصادی گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان از مواهب و ظرفیت های بسیاری همچون کوه، جنگل، مرتع و دریا برخودار است ودر دامن چنین فضایی از نعمات نباید پدیده ای به عنوان فقر و محرومیت باشد.

وحیدی با اشاره به سه مرز آبی و یک مرز خشکی گیلان با کشورهای همسایه افزود: کمتر استانی در کشور چنین ظرفیت های بالقوه اقتصادی دارد ضمن اینکه این استان از مردمان خوبی نیز برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه صادرات ١٠ میلیارد دلار در سال باید دردستور کار مسئولان گیلان قرار گیرد گفت:با وجود تولیدات باغی و کشاورزی، باید هلدینگ بزرگ در این استان راه اندازی گردد که این مهم جز ظرفیت هاست که باید شکل گیرد.

وزیر کشور آبزیان را از دیگر ظرفیت ها عنوان کرد و گفت: زراعت چوب و کشت گلخانه ای نیز باید بیش از پیش مورد توجه شود.ضمن اینکه کارآفرینان و سرمایه گذاران باید به این استان ورود کرده و تشویق به فعالیت شوند.

وی پسماند را از موضوعات مهم به ویژه برای استان های شمالی ار جمله گیلان عنوان کرد، گفت: طرح جامع پسماند باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha