طرح حمایتی از هنرمندان و خبرنگاران در وزارت فرهنگ و ارشاد تهیه شده است

سنندج - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح حمایتی از هنرمندان و خبرنگاران در این وزارتخانه تهیه شده و قرار است تسهیلات ویژه ای به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اعطا شود.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر یک روزه خود به کردستان در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: طرح حمایتی از هنرمندان و خبرنگاران را تهیه کردیم و قرار است تسهیلات ویژه ای به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اعطا شود که بزودی جزئیات آن توسط مدیر صندوق اعتباری هنر اعلام می شود. 

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و متعادل کردن قیمت کتاب هم برنامه هایی داریم که مهمترین آن ملی شدن صنعت نشر است که با تحقق آن وضعیت بازار چاپ و نشر نسبت به حال حاضر مطلوب تر خواهد شد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه این وزارتخانه در حوزه چاپ و نشر کتاب افزود : مهمتر از موارد مربوط به قیمت و خرید کتاب، کتابخوانی است که باید همه مروج این فرهنگ والا باشیم. 

وی اضافه کرد: تجهیز کتابخانه ها عامل مهمی در راستای ترویج کتابخوانی است و با اجرای این مهم افرادی که توانایی لازم برای خرید کتاب ندارند می توانند از این امکانات بهره مند شوند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه احداث شده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می‌شود از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، تجدید پیمان با شهدای کردستان و قرائت فاتحه و نثار شاخه گل بر مزار شهدا و شرکت در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) سنندج از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد در کردستان بود.

با راه‌اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به ۵۲ باب افزایش می‌یابد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha