۹ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84522879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث نخستین هتل سردشت هزینه شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث نخستین هتل این شهرستان هزینه شده که پیشرفت فیزیکی آن به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

صلاح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هتل سه ستاره در زمینی به مساحت هزار متر و با متراژ ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع در این شهر احداث می شود و نخستین هتل در نوع خود است که با همکاری بخش خصوصی ساخته می شود.

وی اضافه کرد: این هتل در هفت طبقه با کاربری سه طبقه هتل و مابقی تجاری و رفاهی بود که در سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سردشت اظهار داشت: تعداد اتاق‌های در نظر گرفته شده برای این هتل ۳۵ باب اتاق با گنجایش ۷۰ تخت اقامتی است.

محمدی با بیان اینکه با اتمام این طرح برای بیش از ۲۵ نفر شهروندان در کاربری هتل داری موقعیت اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد، گفت: علاوه بر این هتل ۲ مهمان پذیر و همچنین هفت اقامتگاه بوم گردی هم اکنون پذیرای مسافران و گردشگران این شهرستان است.

وی اضافه کرد: چهار اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز در سطح شهرستان در حال احداث هستند که طی سال آینده به بهره برداری خواهند رسید. 

شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۵ اثر تاریخی و طبیعی شامل ۲ منطقه نمونه گردشگری " گراوان " و " آبشار شلماش " و ۲ بنا تاریخی و ۳۱ محوطه باستانی در فهرست آثار ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha