شهرستان ری ۲۰۰ ورزشکار شهید به جمهوری اسلامی تقدیم کرده‌است

شهرری - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: از بین ۲ هزار و ۸۵۰ شهید این شهرستان، بیش از۲۰۰ شهید نماد روحیه پهلوانی، جوانمردی و فداکاری در ورزشکاران هستند.

به گزارش روز شنبه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، حسین نصرالله در جمع جانبازان ورزشکار این شهرستان افزود: با توجه به وسعت شهرستان ری، در مجموع پذیرای بیش از ۱۰ هزار ایثارگر هستیم که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۵۰ شهید و بیش از ۶ هزار و هفتصد جانباز و مابقی از سایر ایثارگران هستند.
وی اظهار داشت: در میان شهدا، شاخص‌های مختلفی وجود دارد مثل شهدای معلم، دانش آموز، دانشجو، هنرمند و ورزشکار هستند که حوزه معاونت فرهنگی بنیاد طی سال‌ها این شهدا را شناسایی کرده و ممکن است آمارها در طول سال‌های مختلف تغییر کند.
این مسئول در خصوص قهرمانان ورزشکار ادامه داد: طبق آثار و مستندات تاکنون ۲۰۰ ورزشکار شهید شناسایی شده اند که ۴۵ نفر مدال ورزشی استانی و کشوری کسب کرده‌ و مابقی شهدا نیز در برنامه‌های ورزشی فعالیت داشتند.  
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری برگزاری مسابقات ورزشی را سبب احیای نشاط روحی و جسمی در ایثارگران برشمرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای فرهنگی برای جانبازان و خانواده های آنان با جدیت دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری ۱۵۵ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است که یک سوم شهدای مدافع حرم استان تهران را شامل می شود.

شهرستان ری با پنج بخش و ۶ شهر و یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha