چند خبر کوتاه از کردستان

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84523084
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج - ایرنا - برگزاری یادواره شهدا در مدرسه شهید ساداتی سقز، کشف سه دستگاه خودرو سرقتی در دهگلان و هزینه بیش از چهار میلیارد ریال در طرح هادی بیجار از جمله سه خبر کوتاه استان کردستان است

به گزارش ایرنا، رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز روز شنبه در برگزاری یادواره شهدا در مدرسه شهید ساداتی گفت: راه شهید، شهدا و شهادت، توجه به خدا، خدمت به مردم و عدالت است.

حجت الاسلام برومند رازیانی اظهار داشت: تلاش برای حاکمیت دینی و عدالت محوری باید همواره در دستور کار مسوولان باشد، زیرا، شهدا هم در این مسیر گام برداشته اند.

وی با بیان اینکه باید در محضر شهدا، عذر خواهی کرد، اضافه کرد: شهدا راه حق و حقیقت را پیمودند و نباید این مسیر را رها نکنیم لذا باید جوانان ما هم از این مسیر حق و حقیقت غافل نباشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز برگزاری یادواره های شهدا را گامی بزرگ و مهم برای تکریم یاد و نام شهدا برشمرد و افزود: شهدا و یاد شهدا همیشه در دل ها زنده است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان سقز هم با بیان اینکه شهدا، آبروی یک ملت هستند، اضافه کرد: شهدا، میراث فرهنگی و معنوی ما هستند و باید قدردان آنان و خانواده شهدا و ایثارگران باشیم.

فیروز عارفی یادآور شد: رشادت و فداکاری های شهدا و ایثارگران، کشور را از هر نوع آسیب، مصون نگهداشته اند و باید این فداکاری ها، برجسته شود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل شد، همچنین خانواده شهید خلیل نامی از مدیر آموزش و پرورش تقدیر کردند.

 این برنامه در گرامیداشت شهید محمد حسین فهمیده، روز نوجوان و آغاز هفته بسیج دانش آموزی در شهرستان سقز برگزار شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کشف سه دستگاه خودرو سرقتی در دهگلان 

فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان گفت: در راستای طرح ارتقا امنیت اجتماعی ۲ سارق دستگیر و ۳ خودرو سرقتی در این شهرستان کشف و ضبط شدند.

سرهنگ یوسف درویشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع سرقت چندین خودرو در شهرستان دهگلان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: در بازرسی های ویژه از مخفیگاه متهمین سه خودرو سرقتی زانتیا، پژو ۴۰۵، پراید کشف و ۲ سارق در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی دهگلان افزود: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی ۳ مواد خورده فروش و کشف انواع مواد مخدر دستگیر و توقیف ۳ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور سیکلت متخلف بود.

وی در ادامه اظهار داشت: انجام اقدامات مقابله ای در برخورد با سارقان خودرو و خریداران اموال مسروقه با استفاده از همه توان و امکانات و مشارکت سایر سازمان های مربوط و رده های تخصصی در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی ناجا قرار دارد.

وی پایین بودن ضریب ایمنی برخی وسایل نقلیه در مقابل سرقت، کمبود پارکینگ های عمومی و خصوصی در سطح شهرها، کم توجهی مال باختگان به حفظ و نگهداری اصولی وسایل نقلیه و عدم رعایت موارد ایمنی توسط شهروندان را از جمله عوامل گرایش سارقان به سرقت برشمرد.

سارقان بعد از تحقیقات فنی پلیس به همراه اموال مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

دهگلان با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلو متری سنندج قرار دارد.

بیش از چهار میلیارد ریال در طرح هادی بیجار هزینه شد

رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی بیجار گفت: بیش از چهار میلیارد ریال در طرح هادی هشت روستای این شهرستان هزینه شده است.

جمال الدین مرادپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای چشمه منتش، زردکمر، قشلاق نوروز و شیرکش سفلی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: طرح هادی روستاهای زینل، کاک عباس، جعفرآباد و آزاد ویس هم در دست اجرا است  اجرای آسفالت خیابان‌های روستای قشلاق نوروز بخش مرکزی در مهرماه۱۴۰۰، عملیات خاکی، اجرای لایه های اساس و زیراساس و جدول گذاری معابر در این مدت به بهره برداری رسید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیجار تاکید کرد: اعتبار واحدهای مسکونی روستایی ۸۰۰ واحد و به ازای هر واحد یک میلیارد ریال در سال جاری در دست اقدام است که شرایط جوی در پیشرفت و تکمیل پروژه تاثیر بسزایی دارد.

مرادپور یادآور شد: شهرستان بیجار دارای ۲۷۸ روستا که ۱۵۶ واحد، بالای ۲۰ خانوار است و تاکنون در ۵۳ روستای از این تعداد طرح هادی روستایی انجام شده است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با پنج هزار و ۴۱۹ واحد احداث شده روستایی در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha