۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 84523385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی مددجویان در کبوترخان ضرورت امنیتی است

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فازبندی و تکمیل اردوگاه حرفه آموزی مددجویان زندان ها در کبوترخان از ضرورت های امنیتی این استان است و باید از همه ظرفیت های موجود برای راه اندازی این مکان استفاده شود.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد شامگاه شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان کرمان افزود: ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر به قوه قضاییه اجازه داد به منظور زندان زدایی و بازپروری متهمان جرائم مرتبط با مواد مخدر، روانگردان ها و مواد مخدر صنعتی، آنها را به نگهداری و حرفه آموزی در اردوگاه های حرفه آموزی محکوم کنند تا کار بازپروری آنها به خوبی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد اردوگاه های ماده ۴۲ طی یک سال راه اندازی شود و دولت نیز مسئول تامین مالی و ساخت این اردوگاه ها بوده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که مقرر شده بود که هفت اردوگاه حرفه آموزی ماده ۴۲ در سطح کشور راه اندازی شود، عنوان کرد: یکی از این اردوگاه ها در استان کرمان بوده است که با وجود راه اندازی این اردوگاه ها در استان های دیگر، کار احداث این اردوگاه در استان کرمان ناتمام باقی مانده است.

موحد، بر پرهیز از تغییر کاربری اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان تاکید کرد و گفت: خوب است استفاده تلفیقی از این اردوگاه صورت گیرد اما باید به مبنای اصلی راه اندازی این اردوگاه ها توجه لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر زندان ها دو برابر ظرفیت اسمی خود در حال نگهداری مددجویان هستند که عمده این افراد نیز مددجویان جرائم مرتبط با مواد مخدر هستند، تاکید کرد: سرمایه گذاری عظیمی در اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان انجام شده و راه اندازی آن بستگی به همت مدیران استان کرمان دارد و از ستاد مبارزه با مواد مخدر در قصور برای راه اندازی این اردوگاه گلایه مند هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: بخش زیادی از درآمدهای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ناشی از اقدامات مقابله ای این استان است اما هزینه ها و اعتبارات اختصاص یافته به کرمان متناسب با اقدامات مقابله ای نیست و این موارد را می توانیم با اعداد و مستندات به مسئولان کشوری نشان دهیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان در حوزه امنیتی استان کرمان بسیار تاثیرگذار است.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: متولیان اصلی در راستای نگهداری، حرفه آموزی و اشتغال و درمان مددجویان و نیز اقدامات فرهنگی و بازپروری آنها مشخص شده است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان، بیان کرد: تجهیز بخش هایی از این اردوگاه که آماده سازی شده باید در اولویت قرار گیرد و در فازبندی های بعدی نسبت به راه اندازی بخش های دیگر آن اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های ستاد مبارزه با موارد مخدر کشور به منظور راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی (کبوترخان) کرمان در این رابطه مورد تاکید است و رئیس این ستاد نیز آمادگی خود برای راه اندازی این اردوگاه را اعلام کرده اند.

سردار ناظری تاکید کرد: نیروی انتظامی پای کار راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان خواهد بود تا در قالب یک کار انقلابی شاهد راه اندازی این مجموعه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha