۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی فاز نخست اردوگاه «محکومان مواد مخدر» کبوترخان نیاز است

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه بهره‌برداری از فاز نخست اردوگاه «محکومان مواد مخدر» کبوترخان پس از ایجاد تاسیسات و تامین زیرساخت های مورد نیاز، یک ضرورت است، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، راه‌اندازی فاز نخست این اردوگاه و تجهیز آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش شبانگاه پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از اردوگاه ماده ۴۲ کبوترخان افزود: این اردوگاه ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار زندانی را دارد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز نخست این مجموعه زمینه نگهداری، بازپروری و کارآموزی حدود سه هزار زندانی فراهم می شود.

وی یادآور شد: یکی از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به استان کرمان، اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این اردوگاه بوده است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین شده و ۵۰ میلیارد تومان باید از محل اعتبارات ملی تامین گردد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار امیدواری کرد با همت و پیگیری مقامات و مسوولان استانی و کشوری، در مرحله نخست شاهد افتتاح فاز نخست این اردوگاه باشیم تا اقداماتی که تاکنون انجام شده است، عبث و بیهوده نباشد زیرا بخش هایی از این ساختمان ها در حال استهلاک هستند و باید سریعا نسبت به بهره‌برداری و نگهداری از آنها اقدام شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که اردوگاه کبوترخان جزو هشت پروژه ای است که احداث آنها در سال ۱۳۷۹ توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور آغاز شده است، ادامه داد: این اردوگاه ها در برخی استان ها احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ضمن بیان این مطلب که هدف از احداث و راه‌اندازی اردوگاه های ماده ۴۲، نگهداری زندانیان مواد مخدر و حرفه آموزی به آنان است، تاکید کرد: ۲۳ سال از کلنگ زنی این پروژه در استان کرمان می گذرد و به دلیل مشکلات مختلف از جمله عدم تامین اعتبارات لازم، تاکنون هیچیک از فازهای آن تکمیل نشده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان با وجود حجم بالای زندانیان مرتبط با جرایم حوزه مواد مخدر و نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به منظور نگهداری، بازپروری معتادان متجاهر، حرفه آموزی و ایجاد امکان انتقال زندانیان بومی استان که در سایر زندان های کشور حضور دارند، نیاز مبرم به تکمیل و راه‌اندازی اردوگاه ماده ۴۲ دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که عدم بهره‌برداری از این پروژه به دلیل نبود اختصاص اعتبارات موردنیاز بوده است، گفت: در حال حاضر نمی توانم بگویم که قصوری در اجرای این پروژه وجود داشته یا خیر اما پس از بررسی های لازم از سوی سازمان بازرسی و سایر واحدهای نظارتی؛ در صورت احراز ترک فعل و قصور در روند احداث، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، مراتب از سوی دستگاه قضایی با عنوان ترک فعل مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

راه‌اندازی فاز نخست اردوگاه کبوترخان نیاز به اعتبار ۱۰۰میلیادتومانی دارد

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: روند اجرایی پروژه اردوگاه کبوترخان رفسنجان به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم ۲۲ سال به طول انجامیده است.

رضا ذوالفعلی نژاد با اشاره به این مطلب که فاز نخست این پروژه با ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر زندانی، به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: این پروژه در صورت تامین اعتبارات لازم، طی یکسال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: در راستای ساماندهی و حرفه آموزی زندانیان مواد مخدر مقرر شد اردوگاه های ماده ۴۲ در هشت نقطه از کشور راه‌اندازی شود که یکی از این اردوگاه ها در کرمان بوده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به این مطلب که وسعت اردوگاه ماده ۴۲ کرمان، ۵۵ هکتار است که ۵۳ هکتار آن محصور است، اظهارداشت: این اردوگاه در مجموع ۱۷۵هزار متر مربع پیشبینی شده است که در حال حاضر ۵۲ هزار مترمربع فضای تاسیساتی، موتورخانه و فضای اداری و خوابگاهی در حال احداث هستند.

ذوالفعلی نژاد گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این اردوگاه اختصاص یافته است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی ضمن بیان این مطلب که بیشترین زندانیان استان کرمان با ۵۳ درصد فراوانی، مربوط به مواد مخدر هستند، ادامه داد: برای راه‌اندازی فاز نخست این اردوگاه نیاز به اعتبار ۱۰۰میلیارد تومانی است که بایستی به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور، استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و سازمان زندان ها تامین اعتبار و راه‌اندازی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha