تزریق واکسیناسیون کرونا در شاهین‌دژ به ۸۰ درصد رسید

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان علیه کرونا حداقل یک دز از واکسن را دریافت کرده اند.

امین قلندرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است که از این تعداد ۶۴ هزار نفر دز اول و ۴۰ هزار نفر نیز هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان از طرح سراسری واکسیناسیون، در این شهرستان بیان کرد: شهرستان شاهین‌دژ از لحاظ درصد دریافت واکسیناسیون نسبت به سرانه جمعیت رتبه دوم را استان در اختیار دارد. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: در این شهرستان سه پایگاه تجمیعی شامل مرکز جامع سلامت شهری شماره ۲، مرکز جامع سلامت "محمودآباد" و مرکز جامع سلامت "کشاورز" به علاوه هفت پایگاه بهداشتی در سطح روستاها همه روزه آماده ارایه خدمات واکسیناسیون و ایمن سازی شهروندان است.

قلندرزاده با بیان اینکه در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هم بیش از ۹۰ درصد این گروه سنی نیز واکسینه شده اند، اضافه کرد: این شهرستان هم اکنون توانسته رتبه نخست تزریق واکسن کرونای دانش آموزان را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است براین اساس از تمام شهروندان انتظار می رود مدافعان سلامت را در رفع این بحران یاری دهند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha