پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد

بجنورد-ایرنا- مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان در شهرستان‌های شیروان، فاروج و مانه و سملقان رفع تصرف و بازگشایی شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی این شرکتT برات امیری هدف از این کار را صیانت از منابع آب سطحی استان اعلام کرد.
وی افزود: رفع تصرف این مقدار از بستر رودخانه های استان در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و با پیگیری گروه های گشت و نظارت مدیریت منابع آب و همچنین همکاری مقامات قضایی و انتظامی، اخیرا انجام شده است.
استان خراسان شمالی ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه و مسیل های مهم است که نیاز به مراقبت جدی مداوم و لایروبی و ساماندهی دارد.

رودخانه اترک،  از دامنه‌های جنوبی ارتفاعات هزارمسجد در حدفاصل شهرستان‌های قوچان و چناران سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از محدوده شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی و بخش‌های میانی شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و مانه و سملقان در خراسان شمالی به شرق استان گلستان وارد شده و در نهایت به تالاب‌های حاشیه دریای خزر (تالاب آلاگل) می‌ریزد.

روخانه اترک، پنجمین رود طولانی کشور است و حدود ۲۱۱ کیلومتر از مسیر ۵۳۵ کیلومتری این رودخانه در استان خراسان شمالی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha