۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84524405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از تسهیلات بخش کشاورزی بهره‌مند شدند

شهرکرد- ایرنا- معاون اعتباری مدیریت شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار از تسهیلات بخش کشاورزی در استان بهره‌مند شدند.

حمید لطفی‌پور روز یکشنبه در نشست هماهنگی منابع تسهیلاتی بخش کشاورزی استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در استان در زیربخش‌های مختلف مانند کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، شیلات، دام و طیور، دام عشایر، مکانیزاسیون کشاورزی، تولید بذور گواهی شده و طرح‌های گردشگری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در زمینه پرداخت اعتبارات و تسهیلات در حوزه کشاورزی در برخی بخش‌ها از جمله مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه گلخانه رتبه اول تا چهارم را در کشور کسب کرده است.

لطفی‌پور به تامین ویژه توسعه طرح‌های گلخانه‌ای از محل منابع بانک اشاره کرد و افزود: استان در تحقق برنامه توسعه گلخانه رتبه نخست در کشور را دارد.

به گفته وی، ۹۲ درصد تسهیلات پرداختی این بانک در سالجاری در بخش کشاورزی است و ۸۰ درصد این میزان از محل منابع داخلی و اعتبارات داخلی بانک است که در راستای تثبیت اشتغال موجود، ایجاد اشتغال جدید، رونق تولید و افزایش سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: از ابتدای سالجاری ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی پرداخت شد که بیشترین میزان پرداختی این تسهیلات از محل منابع بانک کشاورزی بوده است.

غلامرضا نعمتی افزود: این اعتبارات از محل سرفصل‌های اعتباری شامل  بند "الف" ماده ۵۲ به مبلغ  ۸۵ میلیارد تومان، نرخ ترجیحی برای گلخانه‌ها است که تاکنون از این محل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال طرح به بانک معرفی شده و ۱۰۰ میلیاد ریال پرداخت شده است.

به گفته وی، از محل خط اعتباری مکانیزاسیون نیز در ۲ مرحله ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده که از این میزان ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

نعمتی افزود: از محل اعتبارات کشاورز کارت نیز از سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان اختصاص داده شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری، اصلاح و توسعه باغات، کشاورزی حفاظتی ، سرمایه در گردش نیز سرجمع ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص داده شده که ۱۷ میلیارد ریال از این میزان پرداخت شده است.

وی به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اشاره کرد وگفت: امسال در تمام بخش‌های کشاورزی ۴۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha