۱۳۰ تن گوشت مرغ روزانه در استان مرکزی توزیع می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: میانگین توزیع روزانه گوشت مرغ در این استان ۱۳۰ تن است و اکنون مشکلی در زمینه تولید و توزیع این محصول پروتئینی پرمصرف وجود ندارد.

«علی‌اکبر حیدری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین مصرف گوشت مرغ در استان مرکزی روزانه ۱۲۰ تن است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت رستوران‌ها به‌دلیل برگزار نشدن آئین‌های عروسی و عزا در استان مرکزی، مصرف گوشت مرغ در استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماهانه به‌صورت متوسط سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این استان انجام می‌شود و با تدابیر اندیشیده شده در مدت یک سال اخیر به جز چند مورد خاص کمبود و صف برای تهیه مرغ در استان وجود نداشته‌ است.

حیدری افزود: توزیع گوشت مرغ در استان مرکزی روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ تن متغیر است و روز شنبه هفته جاری برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان ۱۶۰ تن گوشت در استان توزیع شده‌ است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
استان با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش دامداری کشور نیز برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha