حدود ۴۴۰هکتار از اراضی ملی مازندران رفع تصرف شد

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران از خلع ید متجاوزان از ۴۳۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی در سال جاری خبر داد و ارزش این میزان زمین را بیش از ۱۶‌ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری  گفت که این میزان زمین با اجرای احکام قطعی قضایی ۴۸۴ فقره پرونده از تصرف غیرقانونی متجاوزان خارج شده است.

وی همچنین گفت که در نیمه نخست امسال در برخورد با هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ ها یکهزار و ۲۲۷ فقره پرونده قضایی رسیدگی و پس ازقلع وقمع بنای غیرمجاز در مجموعه ۱۱۶ هکتار از این اراضی به وضع سابق برگشت داده شده است. 
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران تصریح کرد: حفظ و حراست و مراقبت از اراضی ملی جز با همکاری سازمان های ذیربط، شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران، همیاران طبیعت ومردم امکان پذیر نخواهد بود.
اکبری برلزوم هوشیاری بیش از پیش دستگاه های ناظر در انجام وظایف خود در صیانت از بیت المال تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه های متولی با هرگونه موارد تخلف در حوزه منابع طبیعی، حقوق عامه و بیت المال با متخلفان و مجرمان قاطعانه برخورد می‌کند.

وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه بیش از  هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول از آن برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha