کمبود سرم "نرمال سالین" در سردشت وجود ندارد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: برخلاف ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، بیمارستان این شهرستان با کمبود سرم نرمال سالین مواجه نیست.

داوود آتشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در بیمارستان سردشت، سرم نرمال سالین به اندازه مورد نیاز موجود است اظهار داشت: این بیمارستان دارای بخش دیالیز فعال با تعداد ۲۰ تا ۳۵ بیمار دیالیزی است که روزانه به این بخش مراجعه و از این سرم استفاده می کنند از این رو، این سرم نه تنها برای این بیماران بلکه برای بیماران دیگر نیز وجود داشته و استفاده می شود.

وی افزود: در فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر نبود دارو و سرم از بخش ICU توسط یکی از پزشکان متخصص داخلی منتشر شده بود یک بیمار خانم ۴۵ ساله مبتلا به سرطان پیشرفته معده که از ۲ سال پیش تحت درمان در برخی از بیمارستان های تبریز و تهران بود مشاهده می شود که در ششم آبان با شرایط وخیم در بخش داخلی زنان بستری ولی به علت وخامت حال به بخش ICU انتقال داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت افزود: بر اساس بررسی های کلی و کارشناسی انجام شده این بیمار موارد درمانی را بطور کامل دریافت کرده است که مدارک، پرونده بستری و درمانی ایشان موجود و در دسترس است.

آتشی اضافه کرد : طبق دستورات درمانی برای بیمار سرم نرمال سالین و آمپول دوپامین تجویز و مصرف شده و همزمان پک سل خونی نیز توسط بیمار دریافت شده و مشکلی از لحاظ سرم نرمال سالین نبوده است.

وی تاکید کرد: در خصوص تجویز و نیاز بیمار به آمپول "نوراپی نفرین" در بیمارستان، حتی در صورت کمبود این آمپول نیز جایگزینی مشابه برای آن به نام "اپی نفرین" در بیمارستان وجود دارد که با همان خواص درمانی است و در صورت نیاز پزشک می‌تواند آن را برای بیمار تجویز کند.

وی گفت: پزشک متخصص منتشر کننده این فیلم طبق اظهارات خود تحت تاثیر شرایط وخیم بیمار سرطانی قرار گرفته و اقدام به این عمل کرده است .

به گزارش ایرنا، در فیلمی که در یکی دو روز اخیر در فضای مجازی شهرستان مرزی سردشت منتشر شده است یکی از پزشکان متخصص از نبود برخی داروهای مورد نیاز برای یک زن مبتلا به سرطان در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اظهار گلایه کرده است. 

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت این منطقه خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha