نخستین دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" در شهر مرزی سردشت راه‌اندازی شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: برای نخستین بار دستگاه "سی‌تی آنژیوگرافی" که بهره گیری از تکنولوژی سی تی اسکن جدید ۱۶ اسلایدی را ممکن می کند، در این شهرستان مرزی راه اندازی شد.

داود آتشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افتتاح و راه اندازی این دستگاه، انجام سی تی آنژیوگرافی جهت تشخیص و ارزیابی بسیاری از بیماری‌های عروق خونی یا شرایط وابسته به آن‌ها شامل تومورها، جراحات، گرفتگی‌ها، آنوریسم‌ها، پارگی عروق، لخته‌های خونی، رگ‏‌های خونی نامنظم مانند انواع ناهنجاری‏‌های عروق، ناهنجاری‌های مادرزادی (مربوط به زمان تولد) سیستم قلبی- عروقی و سی تی آنژیو گرافی ریه برای اولین بار در این شهرستان امکان پذیر شد.

وی اضافه کرد: نخستین سی تی آنژیو گرافی این شهرستان نیز امروز بر روی یک بیمار ۴۶ ساله توسط کادر بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت انجام و نسخه لازم جهت مداوا تحویل بیمار داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: قبل از این بیماران جهت انجام این خدمات به شهرهای اطراف از جمله نقده و ارومیه اعزام می شدند که با توجه به زمان بر بودن پذیرش بیماران به ویژه برای بیماران اورژانسی، معضل و مشکلات زیادی برای بیماران بوجود می آمد که منبعد این خدمات در شهرستان سردشت فراهم شده است.

آتشی تاکید کرد: با توسعه فضای درمانی و بهره‌مند شدن از تجهیزات و امکانات به روز پزشکی شاهد کاهش مراجعات شهروندان به مراکز شهرهای همجوار یا مرکز استان جهت انجام خدمات درمانی خواهیم بود.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha