۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84528331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اردستان: اهمیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه تبیین شود

کاشان - ایرنا - امام جمعه اردستان با بیان اینکه اکثریت جامعه به اهمیت شورای فرهنگ عمومی واقف نیستند، گفت: فعالیت‌های این شورا باید بیش از پیش به اطلاع مردم برسد و اهمیت موضوع‌های مطرح شده در نشست‌های شورا برای مردم تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز فرهنگ عمومی (۱۴ آبان) با بیان اینکه فرهنگ عمومی گستره فراوانی دارد و شامل عموم مردم می‌شود افزود: اگر این شورا تقویت و جایگاه آن شناخته شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

امام جمعه اردستان: اهمیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه تبیین شود

وی با اشاره به اینکه جایگاه فرهنگ عمومی در جنبه‌های مختلف باید تبیین شود، اضافه کرد: فعالیت فرهنگی بیشتر با بهره‌گیری از فضای مجازی، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و مسجدها امکان‌پذیر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردستان به تشکیل کمیته پیگیری برای اجرای شدن مصوبه های شورای فرهنگ عمومی اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح فرهنگ شامل شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف است که با بهره‌گیری از کمک مردم باید در راستای تقویت نقاط قوت تلاش کرد.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که شورای فرهنگ عمومی باید در خصوص اصلاح فرهنگ جامعه گام بردارد.

حجت الاسلام دهشیری افزود: شورای فرهنگ عمومی از جایگاه خاصی برخوردار است که باید مسوولان فرهنگی برای ارتقای جایگاه آن بیشتر و بهتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه‌ برای تحقق هدف‌های شورای فرهنگ عمومی نیاز به همکاری همه جانبه است، خاطر نشان کرد: افراد دارای تریبون از جمله امامان جمعه و جماعت، هیات‌های مذهبی و به ویژه خبرنگاران که‌ بازتاب دهنده افکار اجتماعی و بازخورد گیرنده از جامعه هستند و این ارتباط دوسویه برای مسوولان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و برای پیشبرد هدف های شورا مهم است باید به کمک‌ شورای فرهنگ عمومی بیاید.

اجرای ۸۹ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی اردستان  

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان نیز با اشاره به برگزاری ۶ نشست با ۱۶ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: ۸۹ درصد مصوبه‌های این شورا در یک سال گذشته اجرایی شده است.

فصل‌الله بصیرت با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد از مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومب اردستان از بدو تاسیس تاکنون اجرایی شده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی اردستان از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۷۳ نشست با ۲۹۷ مصوبه تشکیل داده و در کنار آن، نزدیک به ۹۴ نشست کمیته فرعی از جمله فرهنگ، حجاب و عفاف و نامگذاری سال‌ها برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در نشست‌های شورای فرهنگی اردستان موضوع‌هایی از جمله خانواده، اعتیاد، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هفته فرهنگی شهرستان، نامگذاری سال‌ها، فرهنگ کار، فرهنگ کسب و کار، آسیب شناسی، فرهنگ عزاداری، فرقه های نوظهور، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ مصرف، اخلاق اجتماعی و فرهنگی، فضای مجازی و تاثیر کرونا بر فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه‌ فناوری نوین روی فرهنگ عمومی جامعه اثرگذار است و تغییرهای زیادی ایجاد کرده، باید با استفاده از این فناوری‌ها، برنامه‌ریزی صحیح و مناسبی برای فرهنگ عمومی جامعه تدوین کرد تا از انحراف فرهنگی جلوگیری شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha