۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84529407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

سنندج - ایرنا - کرونا امسال دیگر مانع نشد، مردم سنندج امروز در ۱۳ آبان به خیابان‌ آمدند تا به دریا دلان سپاه و افتخارآفرینان دریای عمان بگویند ما نیز اینجا در برابر استکبار ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم یک وجب از خاک میهن به دست نامحرمان بیفتد.

به گزارش ایرنا، پارسال بخاطر شیوع کرونا و با تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مراسم ۱۳ آبان برگزار نشد اما امسال این آیین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این تجمع برگزار شد.

پیاده راه فردوسی سنندج امروز پنجشنبه ۱۳ آبان میعادگاه مردمی شد که سالهاست در کنار دیگر هموطنان ایران اسلامی، شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و با وجود تمام توطئه‌های دشمنان به ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، دست از آرمان‌های انقلاب، امام راحل و شهدا نکشیده‌اند و همچنان در صحنه هستند.

امروز در بخشی از پیاده‌راه فردوسی برای حاضران صندلی با فاصله گذاشته بودند تا ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، آیین ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی گرامی داشته شود، اگرچه جمعیت بسیار بیشتر از تعداد صندلی‌ها بود و به ناچار اغلب ایستاده مراسم را برگزار کردند.

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

از کودک و نوجوان، جوان و میانسال، کارمند و بازاری، روحانی و ماموستا، دانشجو و دانش‌آموز، استاندار و نماینده مجلس، امام جمعه و فرمانده سپاه، همه و همه آمده بودند تا نشان دهند که کرونا نمی‌تواند، آنان را از فریاد استکبار ستیزی و " شعارهای الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا" باز دارد؛ آری اینجا سنندج، شهر هزار مسجد، هیچگاه دست از دفاع از مقدسات و دفاع از ایران اسلامی برنداشته و نخواهد داشت.

" ما تا آخر ایستاده‌ایم"، "مرگ‌بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر انگلیس" "۱۳ آبان ماه روز مرگ بر آمریکاست، روز خروش ملت بر علیه آمریکاست" پلاکاردهایی بود که تجمع‌کنندگان دست‌شان گرفته بودند و پرچم‌ سه رنگ ایران و حزب‌الله لبنان هم زینت بخش مراسم شده بود.

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

از تریبون آزاد تا واکسیناسیون و عکس یادگاری

تازه به پیاده‌راه فردوسی رسیدم که چشمم به تریبون آزاد افتاد که ناحیه بسیج دانشجویی کردستان ترتیب داده بود تا تجمع کنندگان هر چی دلشان می‌خواهد راجع به ۱۳ آبان یا دیگر مباحث روز بگویند.

محمد شاهکرمی دانشجوی بسیجی گفت که هدف از برگزاری این تریبون، بیان مطالبه‌گری جوانان، گرامیداشت ۱۳ آبان، رشادت‌های جوانان و الگوسازی برای قشر جوان است تا ضمن بیان خواسته‌های از فتنه‌های دشمنان آگاه شده و با بصیرت قدم در راه توسعه و عزت ایران بگذارند.

یکی از تجمع کنندگان پشت تریبون رفت و اظهار داشت شاید مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی راضی نباشند اما اگر پای دفاع از میهن و وطن به میان آید، لحظه‌های تردید نخواهیم کرد و با دادن خون خود، حافظ کشور خواهیم بود.

صحبت‌هایش هنوز تمام نشده بود که چشمم به اتوبوسی افتاد که در "سه راه نمکی" مستقر شده و روی آن نوشته شده بود، "تیم سیار واکسیناسیون کرونا". این تیم سیار به همت سپاه بیت‌المقدس کردستان و مرکز بهداشت سنندج در میدان آزادی سنندج هم مستقر بود.

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

به میان جمعیت برگشتم، پلاکاردی نسبتا بزرگ در نزدیک همان محل تریبون آزاد توسط بسیج دانشجویی نصب شده بود که چند نفر هم آن را امضا کرده و بر پایبندی به آرمان‌های نظام و انقلاب تاکید کرده بودند.

در قسمت دیگری از پیاده‌راه، کارمندان اداره کل محیط زیست کردستان هم مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند.

جهانیان دیدند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

با یکی از تجمع کنندگان راجع به مراسم امروز صحبت کردم که گفت: با وجود شرایط کنونی و شیوع کرونا، حضور پررنگ مردم و جوانان برایم جالب بود و این نشان از وفاداری ملت و روحیه استکبارستیزی آنان دارد.

سلیمانی ادامه داد: حالا که مردم همیشه و امروز بیشتر از گذشته در صحنه هستند، مسوولان هم وظیفه دارند برای رفع مشکلات معیشتی جدی تر گام بردارند.

او به صحبت امام راحل و اینکه آمریکا هیج غلطی نمی‌تواند بکند اشاره کرد و افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی، اگر روزی کشور به خطر بیفتد، همین مردم با جان فشانی اجازه نمی‌دهند یک وجب از خاک میهن اسلامی تصرف شود.

این شهروند سنندجی تعیین زمان مذاکرات برجام را نشانه قدرت انقلاب اسلامی در معادلات جهانی دانست و گفت: ایمان، وجود وحدت و اتحاد ملت ایران، باعث شده دنیا از ایران حساب ببرد.

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

با یکی از ماموستایان سنندجی هم صحبت کردم و بعد از رد و بدل کردن شماره‌ تلفن همراه با بنده، از ۱۳ آبان به روز نشاط، اعلام آمادگی ملت ایران و پیروزی در برابر استکبار جهانی نام برد.

مامدستا مختار فرجی اشاره‌ای هم به عملیات غرورآمیز دلاورمردان سپاه در دریای عمان و ممانعت از سرقت کشتی حامل سوخت ایران داشت و اضافه کرد: دلاوران نیروی دریایی سپاه روز گذشته با قدرت و شجاعت، توانستند بار دیگر پوزه استکبار را به زمین بمالند و امروز مردم سنندج ادامه دهنده راه آنان هستند و با حضور پرشور خود در یوم الله ۱۳ آبان، مشتی بر دهان آمریکا زدند.

ماموستافرجی در آخر صحبت هایش شعری را که برای ۱۳ آبان نوشته بود برایم خواند که خیلی ساده بود و دوست داشت منتشر شود.

۲ بیت اول شعر این بود:

دلاور مردان سپاه بار دیگر نشان دادند مردانه مردند

ارتش تروریست آمریکا را وادار به شکست کردند

از جان پاکشان گذشتند تا اموال ملت را حفظ کنند

دزدی خفاشان شب صفت را در روز روشن آشکار کنند

پیام به دریادلان سپاه، ما نیز اینجا مراقبیم

در پایان مراسم از دانش آموزان برتر رتبه های اول کشوری در بخش های علمی، هنری و ورزشی در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با اهدای لوح تجلیل شد.

همچنین قطع نامه پایانی توسط یکی از دانش آموزان بسیجی قرائت و تجمع کنندگان نیز قرائت و با شعار الله اکبر حاضران همراه شد. به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، پایان بخش برنامه های مراسم یوم الله ۱۳ آبان سنندج بود.

یوم الله سیزدهم آبان از آن جهت حایز اهمیت است که یادآور سه رویداد مهم تاریخ معاصر تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، به شهادت رساندن دانش آموزان مظلوم در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) است که هر یک از این وقایع، آیینه ای از آموزه ها و پیام های روشن انقلاب اسلامی برای نسل حاضر و آینده را ترسیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha