۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84530444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش مطالعه در جامعه  توان مقابله با تهاجمات فرهنگی را ارتقا می‌دهد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کنونی که دشمنان با ابزارهای نوین تبلیغاتی درصدد از بین بردن ارزش‌ها و اعتقادات جامعه ایرانی هستند، گسترش فرهنگ مطالعه می‌تواند توان مقابله با این تهاجمات را ارتقا دهد.

ابراهیم شریفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد به مناسبت روز فرهنگ عمومی افزود: تهاجم نظامی و تحریم اقتصادی از شیوه‌های استکبار جهانی برای غلبه بر کشورها و جوامع است اما در شرایط کنونی که راه‌های تهاجم به سمت استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی در حوزه فرهنگ پیش رفته ،لازم است بنیان‌های فکری و اعتقادی در جامعه به ویژه میان جوانان به خوبی تبیین شود.

وی گسترش فرهنگ مطالعه را از جمله مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با تهاجمات دشمنان در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: کتاب‌خوانی و ارتقا سطح مفاهیم و ارزش‌های حقیقی جامعه می‌تواند آسیب‌های ناشی از این تهاجم را به مراتب کاهش دهد.

شریفی در ادامه با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون مصوبات مختلفی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان داشته است، یادآور شد: واقعیت امر این است که دستگاه‌های متولی به تنهایی قادر به اجرایی شدن برخی مصوبات نیستند و در این راه نیاز است همراهی و همکاری مردمی نیز شکل بگیرد.

وی وجود خرده‌فرهنگ‌های متنوع در استان را ظرفیتی مهم در حوزه فرهنگی بیان کرد و گفت: زیربنای تمامی امور جامعه در فرهنگ نهفته است و اگر علاوه بر استفاده شایسته از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مشکلات فرهنگی به وقت شناسایی و رسیدگی شود می‌توان دیگر مسائل مربوط به حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را نیز ساماندهی کرد.

شریفی ضرورت گسترش کتاب‌خوانی را در جامعه متذکر شد و افزود: این مورد به یک انقلاب فرهنگی و حضور تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نیاز دارد تا با بسیج عمومی، سطح این فرهنگ شایسته در جامعه ارتقا یابد و راه برای حل بسیاری از مشکلات هموار شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان "روز فرهنگ عمومی" نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha