۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84531418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی دست فروش ناتوان جسمی در رشت غرفه رایگان گرفت

رشت - ایرنا - با دستور شهردار رشت بانوی دستفروش ناتوان جسمی که بساطش توسط ماموران رفع سد معبر جمع آوری شده بود در این شهر یک غرفه رایگان خواهد گرفت.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر برخورد ماموران رفع سد معبر شهرداری این شهر با یک بانوی دستفروش، با دستور سید امیر حسین علوی شهردار رشت برای دلجویی و حمایت از این بانوی زحمتکش، یک غرفه رایگان برای ادامه کسب و کار در اختیار وی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر برخورد ماموران سد معبر شهرداری رشت با یک بانوی دستفروش در خیابان حاجی آباد منتشر شده که البته مستنداتی در مورد تقطیع بودن این ویدئو نیز وجود دارد، با این حال از آنجا که این امر موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده، معاونت خدمات شهری شهرداری رشت در راستای تنویر افکار عمومی، تبیین دقیق‌ تر موضوع و شفاف‌ سازی اقدامات انجام شده پیامی به شرح ذیل صادر کرده است:

طبق تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها، میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری شامل ممنوعیت هایی می‌باشد و شهرداریها مکلف هستند در راستای پیگیری و احقاق حقوق کلیه شهروندان از آن جلوگیری و در جهت آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور اقدام کنند که مجری این کار اداره اجرائیات، کنترل و نظارت شهرداریها و واحد رفع سد معبر می‌باشد.

یکی از وظایف اصلی شهرداری ها، افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات و همچنین ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت زندگی شهری، نه فقط برای یک قشر بلکه برای کلیه شهروندان می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی رشت نیز در واکنش به برخورد نامناسب ماموران سد معبر شهرداری رشت با بانوی دستفروش این شهر گفته بود، اتفاق پیرامون نحوه برخورد ۲ نفر از ماموران سد معبر شهرداری رشت با بانوی رشتی از سوی شورا پی گیر می‌شود.

محمدحسین کارگر نیا اظهار داشت: شورا و شهرداری رشت خدمتگزاران مردم هستند و ما آمده‌ایم تا به لطف خدا و تلاش مضاعف باری از دوش مردمان فهیم و نجیب این شهر پرافتخار کم کنیم.

وی با ابراز تاسف از حواشی ایجاد شده پیرامون برخورد نامناسب ۲ نفر از ماموران سد معبر شهرداری رشت با یک بانوی رشتی دستفروش ناتوان جسمی، اظهار کرد: صحت و سقم این موضوع را در اسرع وقت پی گیری و در صورت بروز هر گونه تخطی و برخورد به دور از کرامت انسانی به شدت با عاملان آن برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکریم شهروندان در هر شرایطی باید سرلوحه امور و در اولویت باشد، افزود: شورای ششم رشت بارها به این موضوع تاکید داشته و اجازه نخواهیم داد برخی از رفتارهای به دور از شأنیت و هنجارشکنانه موجب سلب اعتماد شهروندان از حوزه مدیریت شهری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha