۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۵
کد خبر: 84532096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلامی ها ۲۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۵
کد خبر: 84532096
ایلامی ها ۲۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال‌جاری در اقصی نقاط استان بیش از ۲۹۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، گفت: این مقدار مصرف در واحدهای صنعتی، خانگی، ادارات دولتی و آموزشی، CNG و تجاری بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی روز یکشنبه با بیان اینکه در مجموع ۲۹۶ میلیون و ۷۴۱ هزارو ۱۳۹ متر مکعب گاز در سطح استان ایلام مصرف شده است، افزود: بخش صنعت ۱۹۹ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۰۷ متر مکعب، خانگی ۶۱ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۹۷ متر مکعب، ادارات دولتی و آموزشی ۳ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۲۹ متر مکعب، CNG‌ها ۲۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۴۹ مترمکعب و مشترکان تجاری هفت میلیون و ۳۷۳ هزا رو ۴۰ مترمکعب گاز مصرف کرده اند.

وی با بیان اینکه این مقدار مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۱ درصد رشد داشته‌ است، ادامه داد: مصرف واحدهای صنعتی و CNG نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ و ۶ درصد افزایش و مشترکان خانگی، تجاری، ادارات دولتی و آموزشی به ترتیب ۳۷ و ۶ و ۴۳ درصد کاهش مصرف گاز داشته اند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه با ورود به آبان‌ماه، هرسال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی دچار افزایش شدید می‌شود، اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ درصد سبد انرژی استان از طریق گاز طبیعی تاُمین می‌شود و این آمار نشان می‌دهد که گاز طبیعی یکی از مهمترین حامل‌های انرژی است و بایستی برنامه ریزی مدون و استراتژیک برای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از این نعمت الهی تدوین شود تا در فصول سرد سال در ارائه خدمات و پایداری گاز وقفه ایجاد نشود.

شمس اللهی تاُمین سوخت مستمر و مداوم در تمامی بخش‌ها را در گرو مصرف بهینه گاز طبیعی دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود آحاد مختلف استان با صرفه جویی از این نعمت خدادادی، شرکت گاز استان را یاری کنند تا فصل سرد امسال بدون قطعی گاز سپری شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه با شروع فصل سرما مردم از وسایل گرمایشی گاز سوز از جمله بخاری استفاده می‌کنند، اضافه کرد: قبل از استفاده از وسایل و تجهیزات گازسوز، از صحت کارکرد سیستم‌های گرمایشی و نیز مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان و بازرسی و بازبینی لازم انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha