معاون شهردار: هیچ توجیهی برای آب گرفتگی معابر تهران نداریم

تهران- ایرنا- معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: بدون شک باید تمام معابر، کانال ها و جوی های هدایت آب های سطحی پایتخت پاکسازی می شد و اکنون توجیهی برای مواجهه با آب گرفتگی نداریم.

به گزارش ایرنا، جلال بهرامی روز یکشنبه در بیست و یکمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزود: حتی یک نقطه از معابر شهر نیز نباید دچار آب گرفتگی می شد و باید آن را از پیش رفع می کردیم و نباید بهانه ای برای انجام ندادن آن داشته باشیم.

وی یادآورشد: از روز آغاز خدمتم در شهرداری، یکی از مسائلی که به طور مستمر مطرح و پیگیری کردیم، لایروبی انهار و کانال ها بود که ۵۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه کَوِل گذاری شده شهر در همین زمینه لایروبی شد.به لوله‌های سیمانی بزرگ که در اطراف چاه قرار می‌دهند کَوِل گفته می‌شود. هدف از کَوِل گذاری در هنگام حفاری چاههای آب و فاضلاب جلوگیری از ریزش خاک به درون چاه است.

بهرامی اظهارداشت: لایروبی این کانال ها و معابر به علت قرارگرفتن در زیر زمین، با دشواری همراه است ولی در صورت انجام نشدن این کار، بدون شک انتقال آب از طریق کانال ها به درستی انجام نمی شود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه برای جمع آوری آب های سطحی دبی آب، سرعت و تخلیه کانال از مولفه های موثر هستند، گفت: تمام اقدامات لازم در سطح مناطق و نواحی با حضور مدیران، کارشناسان، ناظران و ۱۰ هزار نیروی کارگر انجام شد.

وی به تعداد تماس های شهروندان در خصوص گزارش آب گرفتگی معابر اشاره و خاطرنشان کرد: این تعداد تماس برای بارندگی امسال نسبت به سال ۱۳۹۹، کاهش محسوسی داشته است.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از ریختن زباله، پسماند و نخاله های خود به کانال ها، جوی ها و مسیر رودخانه ها خودداری کنند تا بار دیگر در بارش روزهای آتی با آب گرفتگی معابر مواجه نشویم.

شهرداری علاج واقعه قبل از وقوع کند

ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه طی تذکری نسبت به آب گرفتگی معابر تصریح کرد: شهرداری باید بر اساس هشدارها و اعلامیه های قبلی هواشناسی، علاج واقعه آب گرفتگی معابر را قبل از وقوع انجام می داد.

وی ادامه داد: مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، علت آبگرفتگی وسیع و متعدد را زباله ها و پسماندهای ریخته شده در کانال ها و جوی های جمع آوری آب اعلام کرد و اینکه در این سه روز اخیر ۱۰ هزار کارگر در حال رفع آبگرفتگی و جمع آوری زباله ها و موانع حرکت عادی و روان آب باران بودند.

امانی به افزایش حجم ترافیک در زمان بارندگی اشاره و اضافه کرد: سه معاونت خدمات شهری، فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی شهردار باید در کنار توسعه آموزش های شهروندی برای خودداری از تخلیه زباله ها در معابر، کانال های انتقال آب و جوی ها، اقدام به تفکیک زباله از مبدا، تشویق شهروندان به رعایت پروتکل های شهرنشینی، استفاده از مخازن زباله، پاکسازی جوی ها و کانال ها، نظارت دقیق و سختگیرانه بر پیمانکاران خدمات شهری و حضور میدانی مدیران نواحی و مناطق برای نظارت مستقیم و قبل از شروع فصل بارندگی کنند.

فیلم سال قبل را برای تخریب شهرداری تهران منتشر کردند 

پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران درباره موضوع آبگرفتگی روزهای اخیر گفت: متاسفانه دچار یک غفلت بزرگ در روایتگری اقدامات شهرداری شده‌ایم. این غفلت باعث می‌شود روایتگری را دیگران انجام دهند. ما عملیات موثر و موفقی را که در چند روز اخیر انجام دادیم . ۱۰ هزار نیروی شهرداری را برای مقابله با  آبگیری به خط کردند و معاونین و شهرداران مناطق وارد عمل شدند.

وی افزود: ویدئویی که مربوط به سال های ۹۶ است را در فضای مجازی پخش می‌کنند، مردم با دیدن این ویدئو چه احساسی خواهند داشت؟ آنها تصور می‌کنند که تهران را آب گرفته در صورتی که تجارب ما در شورای شهر نشان می‌دهد، شهرداری تهران نسبت به سال های گذشته، در مقابله با آبگرفتگی ناشی از باران موفق بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha