۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84532621
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالت است

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۴
کد خبر: 84532621
۵۰ درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالت است

سنندج- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از مجموع ۶ هزارکیلومتر راه روستایی در استان حدود ۵۰ درصد آن آسفالت و مابقی خاکی یا شنی است.

رامبد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که فقط سه هزار کیلومتر آن آسفالته بوده و سه هزار کیلومتر آن نیز خاکی و یا شنی است.

وی افزود: استان کردستان در زمینه راه‌های روستایی نسبت به میانگین کشوری با عقب ماندگی هایی روبرو است هرچند در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما این بخش نیازمند تامین اعتبار از محل منابع استانی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده و امسال هم از محل اعتبارات مناطق محروم سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته که در مرحله برگزاری مناقصه است و با این روند سال آینده سال خوبی برای پیشرفت راه‌های روستایی است.

وی اضافه کرد: همچنین استان کردستان حدود ۲ هزار کیلومتر راه بین شهری دارد که  یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه  اصلی، ۶۵۰ کیلومتر فرعی و حدود ۲۴۰ کیلومتر نیز چهارخطه و بزرگراه است، ضمن اینکه راهداری وظیفه احداث راه‌های روستایی و حفظ و نگهداری سایر راه‌ها را بر عهده دارد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha