۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84532693
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بیماران مبتلا به کرونا در کردستان ۲رقمی شد

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84532693
شمار بیماران مبتلا به کرونا در کردستان ۲رقمی شد

سنندج – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بعد از روزها ثبت سه رقمی تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونا در استان،شمار بیماران جدید شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۲ رقمی شد و به عدد ۹۹ رسید.

دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از ابتدای آبان تا ظهر امروز چهار هزار و ۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که بیشترین موارد آن با ۴۹۱ نفر در پنجم آبان ثبت شد و امروز نیز با ۹۹ بیمار، کمترین تعداد را تاکنون در موج پنجم داشتیم.

وی به روند کاهشی بستری های کرونا اشاره و افزود: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان از ۸۰۶ نفر در اول آبان، به ۵۶۳ نفر در حال حاضر کاهش یافته است و شاهد شیب نزولی روند بستری و ورودی بیمارستانها هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: سنندج با ۳۱۸ نفر همچنان در صدر شمار بستریهای کرونا در استان قرار دارد و بعد از آن مریوان با ۷۶ بیمار جایگاه دوم را دارد و  بیماران بستری در  شهرستانهای دهگلان، دیواندره و سروآباد هم تک رقمی است.

دکتر رضاعی گفت: از این تعداد بیمار بستری در مراکز درمانی استان، ۶۳ بیمار بدحال بوده و در بخش آی سی یو و تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آبان تا امروز کردستان روز بدون فوتی نداشته است، افزود: بالاترین آمار مرگ و میر در این ماه در روز دوم آبان به ثبت رسید که متاسفانه ۱۱ هم استانی جان خود را در ۲۴ ساعت از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، شمار قربانیان کرونا در شبانه روز گذشته را چهار نفر اعلام و اظهار داشت: با مرگ این بیماران تعداد جانباختگان کرونا از اول آبان تا ظهر امروز به ۶۰ نفر رسید.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان جان یک‌هزار و ۸۳۲ نفر را گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha