۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84533680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکبرنژاد: می‌توانیم قدرت اول کشتی دنیا باشیم

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبر: 84533680
اکبرنژاد: می‌توانیم قدرت اول کشتی دنیا باشیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال گفت: می‌توانیم قدرت اول کشتی دنیا باشیم چرا که کشتی‌گیران خوبی داریم.

به گزارش ایرنا، «تقی اکبرنژاد» روز دوشنبه در گفت و گویی در مورد عملکرد تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال در رقابت‌های جهانی صربستان اظهار داشت: قرار بود ۲۰ مرداد مسابقات انتخابی برگزار شود و تیم برای مسابقات آماده شود اما متاسفانه زمانی این اتفاق افتاد که پیک کرونا بود و امکان مسابقه وجود نداشت. حتی من و همسرم به خاطر همین بیماری در بیمارستان بستری شدیم.

وی افزود: پس از آن در دوم مهرماه به صورت محدود مسابقه انتخابی برگزار شد و در هر وزن چند نفر را انتخاب کردیم. حتی می‌توانستیم از پنج کشتی‌گیری که در پیکارهای بزرگسالان جهان در نروژ مدال آورده بودند، استفاده کنیم. کمیته فنی هم تصمیم گرفت که وزن‌هایی که به کشتی‌گیر نیاز داریم، از تیم اصلی کشتی‌گیر بگیریم.

سرمربی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدف ما پشتوانه‌سازی برای تیم ملی و به ویژه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، قرار بر این شد که از همین نفرات استفاده کنیم. این یکی از اولویت‌های فدراسیون است که در هر وزن پنج کشتی‌گیر آماده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه زمان کمی برای برگزاری اردوی آماده‌سازی داشتیم، خاطرنشان کرد: در مجموع در ۲ مقطع  اردوهای ۱۲ روزه برگزار کردیم در حالی که باید برای آماده‌سازی کامل، دستکم ۳ ماه به اردو می‌رفتیم. همین نفراتی هم که انتخاب شدند نه در اردو بودند و نه در ۳ سال گذشته مسابقه داده بودند و این باعث ضعف در تیم ما بود. ۵ کشتی‌گیر ما زیر ۱۹ سال بودند. کار برای ما کمی سخت بود. ۲ کشتی‌گیر نیز در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودند. با این حال کشتی گیران زحمت کشیدند. می‌توانستیم قهرمان شویم اما با اختلاف ۵ امتیاز دوم شدیم و خستگی در جان کادر فنی ماند.

اکبرنژاد اضافه کرد: افرادی را به تیم ملی معرفی کردیم که به زودی نام آنها را بیشتر خواهید شنید.

وی تاکید کرد: ما همه حریفان را آنالیز کردیم و وقتی کشتی می‌گرفتند به نمایندگان کشورمان مسائل را تاکید می‌کردیم. حتی زمان کشتی محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ بارها به او تاکید کردم که حریفش می‌خواهد چه فنی بزند اما او کمی اشتباه کرد.

سرمربی تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال در مورد امیرحسین فیروزپور آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم هم خاطرنشان کرد: حریف او در مرحله نیمه نهایی کشتی‌گیر با تجربه بود. وقتی ۸ امتیاز او جلو افتاد شرایط را کنترل کرد. (فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ مغلوب عثمان نورماگومدوف دارنده مدال برنز مسابقات جهانی نروژ از جمهوری آذربایجان شد). حریف آذربایجانی در جهانی نروژ سوم شده بود. فیروزپور می‌توانست فینالیست شود. کشتی‌گیران ما لیاقت قهرمانی داشتند.

وی در خصوص ابتلای کشتی‌گیران به سرماخوردگی در مسابقات گفت: چند نفر از تیم فرنگی سرماخورده بودند. بعد در آستانه اعزام کشتی‌گیر ما مهدی هاشمی این ویروس را گرفت اما او خوب شد. مشکلی که وجود داشت این بود که وزن او از ۱۰۹ کیلوگرم به ۱۰۲ کیلو کاهش پیدا کرد. بعد از آن نیز علی سوادکوهی مبتلا شد و در تمام اردو زیر سرم بود. دیشب هم که سجاد غلامی فینالیست ما مبتلا شده بود. او همین الان هم زیر سرم است. این موضوع موجب شد توان کشتی‌گیران ما کاهش پیدا کند.

اکبرنژاد تصریح کرد: از همه مربیان زحمتکش تشکر می‌کنم که با تمام وجود کار کردند. از مسوولان فدراسیون هم تشکر می‌کنم که کمک کردند تا تیم در اردوها مشکلی نداشته باشد. امیدوارم مردم این نایب قهرمانی را از ما بپذیرند. این اولین بار بود که تیم امید در پیکاری جهانی توانست در ۸ وزن مدال بیاورد. این دومین بار است که بد شانسی می‌آرویم. در امیدهای سال ۲۰۱۹ جهان در بوداپست هم دوم شدیم. با این حال با توجه به کشتی گیران خوبی که داریم می توانیم قدرت اول کشتی دنیا شویم.

تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال با کسب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۵ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی جهان در کشور صربستان را بدست آورد.

رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۴ تا ۱۶ آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره و احمد محمدنژاد جوان، علی اکبر فضلی، علی سوادکوهی، امیرحسین فیروزپور و سید مهدی هاشمی در اوزان ۵۷، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و با ۱۴۰ امتیاز عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند. در این مسابقات تیم روسیه با ۱۴۵ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید، تیم ایران با ۱۴۰ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با ۱۱۴ امتیاز بعنوان سوم رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha