وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردا به مجلس معرفی می شود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را اولویت مجلس عنوان کرد و گفت: فردا وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود و ما در بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی حساسیت داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علیرضا منادی روز دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور معاون اول و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی گفت: اگر بخواهیم به جایگاهی برسیم آموزش مهمترین و بهترین ابزار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه مجلس به بحث مدرسه سازی توجه ویژه داشته است،‌ گفت:  سال گذشته علاوه بر بودجه آموزش و پرورش، مجلس  ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابعی برای نوسازی مدارس تعیین و تقدیم آموزش و پرورش کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس یازدهم آموزش وپرورش اول است، یادآور شد: زمان رای اعتماد به کابینه به همه وزیران جز وزیر آموزش و پرورش رای دادیم چون آموزش و پرورش برای ما اول بود. ما ایستادیم تا قویترین وزیر بیاید. فردا وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود و ما همان حساسیت را خواهیم داشت.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط محروم هنوز مدارس کپری و غیرمطمئن وجود دارد، گفت: دغدعه دیگر  این است که بسیاری از مدارس به ظاهر سرپا نیاز به استحکام و بازسازی دارند. دغدغه سوم ورود آموزش مجازی به نیازمندی‌هایمان بدون آمادگی بود. حتی معلم‌های ما آموزش مجازی ندیدند و برای این کار تربیت نشدند.

وی افزود: ۳ ونیم میلیون دانش آموز موبایل و لپ تاپ و چنین وسایل و تجهیزات مورد نیاز را ندارند.

منادی اظهار کرد: طبق قانون ۵۰درصد مدارس باید به سمت مهارت برود که الان این میزان ۳۵درصد است و دولت عقب است. از دوستان خیر میخواهم برای هنرستان‌ها و مراکز مهارتی که ما در مجلس اعتبار ویژه در نظر گرفتیم و شما هم به مدارس فنی و حرفه‌ای کمک کنید.

وی ادامه داد: 13/50درصد بودجه امسال آموزش و پرورش بود که 8/3 درصد از بودجه عمومی اعمال شد.

منادی با اشاره به بررسی طرح رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: معلمان را رتبه بندی می‌کنیم تا معلم خوب از معلم ضعیف مشخص شود . وزارت آموزش و پرورش موافقت کرد  ۲۵هزار میلیاردتومان بودجه برای رتبه بندی اختصاص دهد که با این رقم بودجه می‌شود ۱۲ و نیم درصد از بودجه مصوب سال گذشته.

رییس کمیسیون‌آموزش مجلس در پایان از معاون اول رییس جمهوری خواست لایحه رتبه بندی به سرانجام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha