ضرورت توسعه مدارس فنی وحرفه‌ای برای اشتغال دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: برخی رویکردها در مدارس شاهد نیازمند تغییر است. براین اساس می توان به توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای توجه کرد تا از این طریق زمینه اشتغال دانش آموزان شاهد و ایثارگر در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه های زیر ١٠٠کشوری بدون سهمیه دانش آموزان شاهد و ایثارگر افزود: ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در کنار بنیاد شهید و در طرح پراکنده شاهد برای خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز خانواده شاهد و ایثارگر و افراد شایسته تحصیل در کنار فرزندان شاهد تحت پوشش دارد. همچنین ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح پراکنده شاهد هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رتبه های برتر دانش آموزان ایثارگر در کنکور سراسری تصریح کرد: این دانش آموزان نشان دادند در عرصه علم آموزی و مجاهدت علمی بدون در نظر گرفتن ملاحظه‌ای سرآمد شده اند.

کاظمی با بیان اینکه موفقیت این دانش آموزان بخش کوچکی از مجموعه دستاوردهای کشور است، گفت: طرح اولیه این مدارس به فرمان امام (ره) شکل گرفت و تاکنون هم استمرار پیدا کرده است که برکات بسیاری هم برای فرزندان شاهد و ایثارگر داشته است.

وی ادامه داد: همچنین دانش آموزان دیگر در کنار فرزندان شاهد و ایثارگر، از چنین فضایی در مدارس بهره گرفتند و در فضای مناسب این دانش آموزان تحصیل کردند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دینِ فرزندان شهدا و ایثارگران نسبت به نظام و انقلاب بسیار فراتر است؛ هرقدر برای خدمت به این دانش آموزان تلاش و کوشش شود، نمی توان ذره‌ای از ایثارگری‌های این عزیزان را جبران کرد.

کاظمی با بیان اینکه مجاهدت‌های همسران شهدا نیز قابل توجه است، یادآور شد: مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک منطقه و شهر است.

وی افزود:همچنین می توان مدارس شاهد را آسیب شناسی کرد که خدمات مطلوب و بهتری در راستای ارتقای علمی دانش‌آموزان فراهم شود. با تلاش‌های خوب در هر دو مجموعه آموزش و پرورش و بنیاد شهید این مدارس در عرصه علمی و فرهنگی درخشیده‌اند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: نیازمند تغییر برخی از رویکردها در مدارس شاهد هستیم. براین اساس می‌توان به توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای توجه کرد تا به این واسطه زمینه اشتغال شاهد و ایثارگر در اولویت قرار گیرد.

کاظمی تاکید کرد: آموزش و پرورش بهترین دستگاه برای تغییرات بنیادین در مجامع کشور است.

به گزارش ایرنا، همایش ملی تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری آزمون سراسری ۱۴۰۰ بدون احتساب سهمیه، امروز در تهران برگزار شد.
۱۳ نفر از دانشجویان جامعه ایثارگری که حائز رتبه زیر ۱۰۰ کنکور سراسری شدند، سند افتخار دیگری از ایثارگران در عرصه جهاد علمی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha