نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی همه برنامه‌ها باشد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: اعتقاد به نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید پیوست فرهنگی همه امور و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش استانداری، یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشستی مشترک با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: گرامیداشت مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز، که در برابر تهاجم همه‌جانبه دشمن در جنگ نرم قرار دارد، امری نیست که در تراکم برنامه‌های کاری فراموش شود، بلکه به‌عنوان یک اقدام معرفتی و قلبی، باید همواره سرلوحه همه امور باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان گفت: به لطف هم‌افزایی و پشتیبانی‌ دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد از دستورالعمل اجرایی برنامه‌های گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس، این آیین‌های باشکوه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌طور موفقیت‌آمیز برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده افزود: پنج عرصه راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ناظر بر احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ساخت یادمان‌ شهدای گمنام، تولید آثار فاخر ادبی و هنری، اقدامات تبلیغی و فضاسازی، تبلیغ در فضای مجازی، راه ‎اندازی کتابخانه‌‎های تخصصی و تدوین دانشنامه دفاع مقدس است که هرکدام زمینه لازم برای استمرار فعالیت‌های فرهنگی را ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع عملیات احداث یادمان شهدای گمنام در جبل ‎النور مشهد عنوان کرد: علاوه بر مرکز فرهنگی، تکمیل یادمان‌های شهدا در استان و بالأخص یادمان شهدای جبل‌‎النور پارک کوهسنگی مشهد، به‌عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است که باید با هم‌افزایی همه نهادهای متولی در دستور کار قرار گیرد.

در این دیدار، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های استاندار خراسان رضوی در راستای برگزاری آیین تکریم و تجلیل پیشکسوتان استان و همکاری استانداری در تکمیل موزه دفاع مقدس استان، لوح تقدیر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به وی اهدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha